لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۲

«ورزشکاران در جهت تامین وحدت ملی از سیاستمداران پیشی گرفتند»


شماری از اعضای ولسی جرگه بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان را پیام آوران صلح، وحدت و همدلی در افغانستان عنوان کرده خواهان تقدیر و کمک به این ورزشکاران شدند.

بخش اعظم بحث های روز شنبه اجلاس عمومی ولسی جرگه به همین مساله اختصاص یافته بود و بیشتر وکلا در مورد دست آورد تیم ملی کشور حرف می زدند.

اعضای ولسی جرگه با اشاره به قهرمانی تیم ملی فوتبال در مسابقات جنوب آسیا گفتند که این ورزشکاران در جهت تامین وحدت ملی از سیاستمداران پیشی گرفتند.

عبیدالله رامین و رمضان جمعه زاده دو تن از این وکلا در مورد گفتند:

« ما همیشه گفته ایم که برای نسل های بعدی کار می کنیم اما آنها از ما پیشی گرفتند، مرز های بیماری را که ما در آن سرگردان هستیم این مرز ها را شکستاندن و یک دیگر شان را صمیمانه در آغوش گرفتند.
پیروزی تیم ملی فوتبال خود نمادی از سمبول وحدت و همبستگی مردم افغانستان است که مردم به ارزش های ملی و میهنی شان متحد و یکپار چه هستند.»


تیم ملی فوتبال افغانستان به روز چهارشنبه هفته گذشته پس از پیروزی در برابر تیم فوتبال کشور های بوتان، سریلانکا و نیپال روانه رقابت های نهایی مسابقات جنوب آسیا گردید.

ملی پوشان افغان در بازی نهایی با تیم فوتبال هند به رقابت پرداختند و سر انجام با به ثمر رساندن دو گول در برابر صفر جام قهرمانی مسابقات فوتبال جنوب آسیا را از آن خود کردند.

این پیروزی تنها منحصر به ورزشکاران فوتبال نمانده، بلکه مردم در نقاط مختلف افغانستان با برنامه های اختصاصی، رقص و پای کوبی و انتقال پرچم کشور بالای شانه های شان از این پیروزی تجلیل کردند.

عبدالروف ابراهیمی رییس ولسی جرگه می گوید، این پیروزی تیم ملی فوتبال مرز همه گرایش های قومی، زبانی و سمتی را درهم کوبید:

« حق شان است که در خانه ملت با تقدیم لوح افتخار که از افتخارات معنوی شورای ملی افغانستان است، اینها مفتخر شوند، پیشنهاد می شود که به روز دوشنبه اینها را در اینجا دعوت کنیم و با تقدیم تقدیرنامه اینها را مفتخر بسازیم.»

آقای ابراهیمی همچنان گفت، یک ماه معاش خود را جهت تشویق به این ورزشکاران هدیه می کند.

در عین حال برخی از اعضای ولسی جرگه این پیروزی را سبب خشکاندن اشک غم در چشمان مردم خوانده روی کمک به قهرمانان تیم ملی فوتبال تاکید کردند.

قبل از این رییس جمهور کرزی، تجار ملی و یک تعداد از سرمایه گذاران نیز یک مقدار کمک های مالی نقدی و تحایف را به هدف تشویق فوتبالران افغان وعده کرده اند.

جاوید حسن زاده
XS
SM
MD
LG