لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۱۰

زلمی رسول در بارهء همکاری پاکستان ابراز خوشبینی کرد


وزیر خارجه افغانستان زلمی رسول
وزیر خارجه افغانستان زلمی رسول
وزیر خارجه افغانستان در باره همکاری پاکستان ابراز امیدواری کرده می گوید که او به این باور است که طالبان دوباره به قدرت نخواهند رسید.

زلمی رسول در مصاحبه دیروز خود با تلویزیون خبری فرانس 24 فرانسه گفت، مذاکرات اخیر با مقامات پاکستانی امیدوار کننده بود.

رییس جمهور کرزی در راس یک هیات بلند پایه دولتی هفته گذشته در اسلام آباد با صدراعظم جدید پاکستان نواز شریف و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور گفتگو نمود.

این نخستین ملاقات رییس جمهور کرزی با نوازشریف پس از پیروز شدن او در انتخابات ماه می گذشته بود.

گزارش آژانس خبر رسانی فرانسه می افزاید که برخی از عناصر حکومت پاکستان متهم می باشند که با طالبان افغانستان کمک مالی وسیع می کنند، آنها را زیر تسلط خود دارند و برای شان پناه می دهند.

ولی اسلام آباد می گوید، برای قطع جنگ در افغانستان از هیچ تلاش و امکان خود دریغ نمی کند.

زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان به این تلویزیون فرانسه گفت که امیدواری افغانستان برای داشتن روابط بهتر با پاکستان بی دلیل نمی باشد.

او گفت، اکنون پاکستان این را درک می کنند که این کشور با مشکلات بزرگ اقتصادی و امنیتی روبرو است که حل آن بدون همکاری با افغانستان در جنگ علیه تروریزم میسر نیست.

وزیر خارجه افغانستان این نگرانی را که طالبان پس از خروج قوای ناتو از افغانستان قدرتمند خواهند شد رد کرده گفت، در این مورد مبالغه می شود.

او گفت که طالبان تابستان امسال تلاش های زیاد انجام دادند تا نشان بدهند که در اواخر سال 2014 دوباره به قدرت برخواهند گشت ولی این تلاش ها نتیجه نداد.

زلمی رسول افزود که طالبان دیگر برای افغانها جذابیت ندارند چون کار آنها به گفته وی فقط قتل است و غیر از این چیزی دیگری برای افغانها ندارند.

وزیر خارجه افغانستان در این مصاحبه خود با تلویزیون خبری فرانس 24 گفت، نیروهای افغانستان مسوول امنیت هشتاد درصد خاک کشور خود می باشند ولی پذیرفت که چندین ولسوالی در هلمند وقندهار زیر تصرف طالبان است.
XS
SM
MD
LG