لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۶

در یک درگیری در ننگرهار نزدیک به صد تن کشته شدند


در یک عملیات و درگیری مرگبار در ولایت ننگرهار نزدیک به صد تن کشته شده اند.

به گفته مقامات در سنگین ترین درگیری که به دنبال یک عملیات در ولسوالی شیرزاد رخ داد، بیست و دو پولیس و هفتاد و شش تن از مخالفین مسلح دولت افغانستان کشته شده اند.

احمد ضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت: درگیری پس از آن آغاز شد که پولیس، عملیاتی را برای نجات اعضای خانواده یک بزرگ قومی در ولسوالی شیرزاد به پایان رساند:

« این عملیات و درگیری پس از کمین، در قریه غازی خیل که مربوط ولسوالی شیرزاد می شود، برای نجات اعضای خانواده یک بزرگ قومی که ملک وردک نام دارد، صورت گرفت. به گفته آمر امنیت قوماندانی امنیه ننگرهار که معلوماتش را به مقام ولایت فرستاده، در حدود هفتاد و شش تن از افراد مسلح کشته و بیست و دو پولیس هم به شهادت رسیده اند، همچنان چندین وسایط آنها از بین رفته است.»

طالبان مسلح ادعا کرده اند که در این درگیری بیش از هشتاد پولیس افغان را کشته و چندین واسطه آنها را از بین برده اند، اما مقامات افغان این ادعای طالبان را تائید نکرده اند.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار، در عملیات برای نجات اعضای خانواده یک بزرگ قومی، شانزده تن از افراد مسلح و سپس در کمین جنگجویان، شصت تن دیگر آنها کشته شدند.

طالبان مسلح، سه روز پیش خانه ملک وردک را در ولسوالی شیرزاد محاصره کرده بودند و حوالی شام همان روز محاصره این خانه به پایان رسید.

اما سخنگوی والی ننگرهار می گوید: عملیات و درگیری های سنگین، در مجموع برای دو شب و تقریباً سه روز ادامه داشت و به روز جمعه به پایان رسید.

مقامات تا حالا نگفته اند که در بین کشته شده ها، جنگجویان خارجی هم شامل بوده اند یا خیر اما ننگرهار که یکی از ولایات سرحدی افغانستان است، در گذشته شاهد تحرکات مخالفینی بوده که از آن سوی مرز وارد همین ولایت می شدند.
XS
SM
MD
LG