لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۰

رادیو صدای بانو دوباره به نشرات اش آغاز کرد


رادیو صدای بانو در سرپل پس از فشار های گستردهء رسانه ها و انتقادات فعالان رسانه یی، حقوق بشر و جامعه مدنی بعد از 15 روز توقف، دوباره به نشرات خود آغاز نمود.

نشرات این رادیو آنچه که قبلاً رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل مدعی بود، بدلیل نداشتن جواز متوقف شده بود. به گفته عبدالقدوس فهیم رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل، صاحب امتیاز رادیو صدای بانو اسناد جواز را تا اندازهء پیش برده و وعده کرده که تا یک ماه آینده اسناد قانونی را تکمیل می کند.

رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل در این مورد گفت:
« مسوولان رادیو بانو وعده سپردند که اسناد جواز را از وزارت اطلاعات و فرهنگ در کوتاه مدت حاضر می کنند.»

شفیق الله حیدری مسوول رادیو صدای بانو قبلاً به رسانه ها گفته بود که شخص رییس اطلاعات و فرهنگ از وی در مقابل نشرات رادیو درخواست پول غیر قانونی نموده بود. وقتی که وی به درخواستش جواب منفی داد با سلاح وی را مورد تهدید قرار داده بود:
« 300 یا 400 دالری که برای ما داده می شد آن را به رییس سابق اطلاعات و فرهنگ می دادیم و این بار رییس جدید نیز از ما پول تقاضا کرد و همچنان ما را تهدید هم کرد.»

اما آقای فهیم این ادعا را رد نموده چنین می گوید:
« یک رییس اطلاعات و فرهنگ قطعاً هیچ وقت تفنگچه بالای کس نمی کشد و از زور صحبت نمی کند.»
شفیق الله حیدری فعلاً از وظیفه اش برکنار شده به عوض وی دلاور شاه، مدیر مسوول رادیو صدای بانو تعیین شده است.

این در حالیست که معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در این باره به رادیو آزادی گفته بود که اگر رادیو صدای بانو مجوز قانونی در دست داشته باشد آن وزارت رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل را از وظیفه اش برکنار خواهد کرد.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG