لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۱۹ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۷

پنج پولیس در حمله هوایی نیروهای ناتو در ننگرهار کشته شدند


مقامات می گویند، هیلیکوپتر های ناتو که پس از یک حملهء طالبان بر یک پوستهء پولیس در ننگرهار فراخوانده شده بودند، سهواً بالای نیرو های پولیس فیر کرده پنج تن آنها را کشته اند.

این سربازان پولیس شب پنجشنبه در ولسوالی بتی کوت ننگرهار در یک واقعهء که سهوی خوانده می شود در اثر فیر هیلیکوپتر های ناتو کشته شده اند.

احمد ضیاء عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آزادی گفت: یک پوستهء پولیس از سوی طالبان مورد حمله قرار گرفته بود. قوای خاص افغان هم به منطقه رفته بودند و هنگام جنگ خواستار کمک از ناتو شده بودند. هیلیکوپتر ها در آتشباری بر طالبان مهاجم چند سرباز پولیس را نیز سهواً کشته اند:

« قوای خاص افغان برای کمک به ساحه رفتند. قوای خاص خواستار حمایت هوایی شدند. وقتیکه حمایت هوایی به آنجا رسیده طیاره بر یک پوستهء امنیتی هم چند فیر کرده است که در اثر آن چهار پولیس شهید شده اند و دو پولیس دیگر زخمی می باشند. در این درگیری به مخالفین مسلح هم تلفات وارد شده ولی شمار دقیق آن معلوم نیست.»

هر چند سخنگوی والی ننگرهار گفت که چهار سرباز پولیس کشته شده اند، ولی منابع ناتو می گویند که پنج پولیس کشته شده اند.
احمد ضیاء عبدالزی افزود که والی ننگرهار گل آقا شیرزی به ادارات امنیتی دستور داده است که در بارهء این واقعه تحقیق کنند.
ناتو هم تایید کرده است که در عملیات هوایی آنها پنج پولیس افغان کشته شده اند.

آژانس خبررسانی اسوشیتد پرس از قول مالو ایبونی، یک سخنگوی ناتو می گوید آنها نمی دانند که این واقعه چگونه رخ داده است، ولی پنج سرباز افغان در اثر فیر هیلیکوپتر ناتو کشته شده اند.

او گفته است که ناتو این حمایت هوایی را بنابر درخواست قوای مشترک افغان و ناتو به منطقه فرستاده بود.

ویل گریفین، یک سخنگوی دیگر ناتو نیز به اسوشیتد پرس گفته است که عملیات مشترک قوای افغان و ناتو در منطقه جریان داشت اما تفصیلات بیشتر نداده است.

طالبان مسلح می گویند که دراین درگیری به آنها تلفات وارد نشده است.

طالبان دراین اواخر در مناطقی که امنیت آن به نیرو های افغان سپرده شده است، حملات خود را افزایش داده اند.
XS
SM
MD
LG