لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۴

جیمز دابنز: روی مسایل مهم، حکومت افغانستان با طالبان صحبت خواهد کرد


جیمز دابنز بعد از بازدید از کابل و اسلام آباد به هند سفر نموده با مقامات هند ملاقات کرد
جیمز دابنز بعد از بازدید از کابل و اسلام آباد به هند سفر نموده با مقامات هند ملاقات کرد
جیمز دابنز(James Dobbins) فرستادهء خاص ایالات متحدهء امریکا برای افغانستان و پاکستان امروز در یک کنفرانس خبری در دهلی جدید به خبرنگاران گفت، در حال حاضر هیچکس نمی تواند بگوید، گفتگو با طالبان چگونه پیشرفت خواهد کرد.

جیمز دابنز که بعد از بازدید از کابل و اسلام آباد به هند سفر نموده و با مقامات هند نیز ملاقات کرده است؛ به خبرنگاران گفت، به عقیدهء وی طالبان برای تقویت موقف شان در گفتگو های صلح به حملات شان ادامه خواهند داد.

جیمز دابنز(James Dobbins) فرستادهء خاص ایالات متحدهء امریکا برای افغانستان و پاکستان در مورد نقش حکومت افغانستان در گفتگو های صلح با طالبان گفت:
«ما واضح ساختیم. زمانیکه وزیر خارجهء امریکا جان کری در این جا بود، واضح ساخت که در هرنوع توافق، باید ختم دشمنی ها، احترام به قانون اساسی افغانستان، قطع ارتباط با شبکهء القاعده و سایر گروه های تروریستی شامل باشد. من تاکید می کنیم که برای بدست آوردن این اهداف، در اصول گفتگو ها بین امریکا و طالبان نه، بلکه بین حکومت افغانستان و طالبان صورت می گیرد.»

جیمز دابنز(James Dobbins) در ملاقات با مقامات هند در مورد وضعیت جاری و تحولات اخیر در افغانستان به مقامات هند معلومات داده است.

قبل از این، روز سه شنبه چند ساعت بعد از آنکه طالبان حملهء را در نزدیک قصر ریاست جمهوری افغانستان انجام دادند، بارک اوباما رییس جمهورامریکا با حامد کرزی رییس جمهور افغانستان تلیفونی صحبت کرده است.

قصر سفید امریکا می گوید، در جریان این صحبت روسای جمهور دو کشور موافقه کرده اند، تا گفتگو های صلح با طالبان در دفتر قطر انجام داده شود.

جیمز دابنز(James Dobbins) فرستادهء خاص ایالات متحدهء امریکا برای افغانستان و پاکستان در دهلی جدید گفته است، مهمترین تحول که آینده افغانستان را می سازد، انتقال سیاسی در سال 2014 میلادی در این کشور است.
XS
SM
MD
LG