لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
دوشنبه ۱۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۲۱

عمران خان تصمیم دارد با نواز شریف کار کند


عمران خان سابق بازی کن مشهور کریکت پاکستان که بعداً به صحنه سیاسی داخل شد در بستر بیماری در اسلام آباد گفت، است تصمیم دارد که با وجود اختلاف نظرها با حزب مسلم لیک نواز شریف با آن کار کند تا مشکلات عمده این کشور از جمله مشکل تروریزم را حل نمایند. عمران خان در یک پیام ویدیویی که توسط دفتر مطبوعاتی حزب تحریک انصاف پاکستان به نشر رسید در این مورد صحبت کرده است.

عمران خان در جریان مبارزات انتخاباتی از ستیژ افتاد و اکنون مهره کمرش درز کرده و در بستر بسر می برد. در جریان مبارزات انتخاباتی او بر حزب مسلم لیک نواز با شدت تنقید می کرد و وعده کرده بود که در اپوزیسیون با او قرار خواهد گرفت. اما نواز شریف اظهار داشت که می خواهد با عمران خان یکجا کار کند و بعد از پیروی خود به عیادت عمران خان به شفاخانه رفت.

بعد از دیدار با عمران خان در شفاخانه نواز شریف گفت:
« او یعنی عمران خان به من تبریکی داد. من هم در رابطه با موفقیت او در خیبرپشتونخواه به او تبریک گفتم. بعد من به او گفتم هیچ موضوع شخصی در بین مطرح نیست. من گفتم به نظر من پاکستان با مشکل روبروست و باید دست بدست هم بدهیم و از هیچ کوششی برای خارج کردن آن از این مشکل دریغ نکنیم. نسل های بعدی ما باید در اینجا زندگی کنند. ما باید یک پاکستان خوب را به آنها به میراث بگذاریم. ما باید تمام مشکلات، مشقت ها و بحران ها را از پاکستان دور کنیم. »

عمران خان در پیام اخیر خود گفته است: انتخابات به پایان رسید و اکنون ما باید همچون یک ملت به پیش حرکت کنیم. او از تمام سیاستمداران و اردوی پاکستان خواست که باهم بنشینند و برای مشکل تروریزم که هزاران نفر را در این کشور به کام مرگ کشانده است راه حل پیدا کنند. او تاکید کرده است بدون از بین بردن تروریزم نمی توان آسایش را برای مردم ایجاد کرد.

در نتایج قسماً رسمی انتخابات پاکستان معلوم شده است که حزب مسلم لیک نواز از 272 چوکی پارلمان مرکزی پاکستان 124 آن را بدست آورده و به تعقیب آن پیپلز پارتی پاکستان 31 چوکی و حزب تحریک انصاف عمران خان 27 چوکی را کسب کرده است.

در ایالت خیبر پشتونخواه که طالبان از همه بیشتر در آن فعال می باشند، اکثریت چوکی های اسامبله ایالتی را حزب عمران خان بدست آورده است. او تعهد کرد است یک حکومتی را در این ایالت تشکیل خواهد کرد که برای تمام پاکستان نمونه باشد و او یک روز بعد از تشکیل حکومت مذاکرات را با طالبان پاکستانی آغاز خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG