لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۷

«حکومت باید نتایج امتحان کانکور امسال را باطل اعلان کند»


صد ها تن از اعضای کمیتهء جوانان حزب اسلامی که موفق نشدند، در امتحان کانکور امسال به موسسات تحصیلی راه یابند، با راه اندازی تظاهرات در شهر کابل خواهان برکناری وزیر تحصیلات عالی شدند.

اعتراض کننده ها از منطقهء ده بوری تا مقابل ساختمان شورای ملی در سرک دارالامان راه پیمایی کردند. این جوانان در یک قعطنامهء 5 ماده ای تاکید نمودند که نتایج امتحان کانکور سال 1391 را نمی پذیرند.

غلام حضرت حکیمی یکتن از این جوانان اعتراض خود را چنین بیان کرد:
« نتایج امتحان کانکور سال 1391 عادلانه نیست و غیر قابل قبول است، این واقعاً یک خیانت ملی در حق جوانان با استعداد که درس خوانده اند می باشد، ما از حکومت افغانستان و پارلمان کشور می خواهیم که وزیر تحصیلات عالی را استیضاح و سلب اعتماد نماید. »

این مظاهره کننده گان همچنان ادعا کردند که در امتحان کانکور امسال تقلب گسترده صورت گرفته و باید نتایج آن باطل گردد. اما وزارت تحصیلات عالی افغانستان موجودیت هر نوع تقلب و فساد را در امتحان کانکور رد کرده است.

مظاهره کننده گان همچنان از اعضای ولسی جرگه خواسته اند تا وزیر تحصیلات عالی افغانستان را به استیضاح بکشانند. در همین حال عبدالستار خواصی عضو کمیسیون دینی و فرهنگی ولسی جرگه برای مظاهره کننده گان اطمینان داد که به شکایات شان رسیده گی صورت خواهد گرفت.

« در این مورد ولسی جرگه بی تفاوت نیست، حتمی در این مورد تحقیق می نماید و حق را به حقدار می رساند، من به شما اطمینان می دهم که شکایات شما را به جلسه عمومی مطرح می نمایم، و همچنان صدای شما را به کمیسیون امور دینی و فرهنگی نیز می رسانم، و در جلسات عمومی در این مورد تصمیم گرفته خواهد شد تا حق جوانان برایشان داده شود. »

نتایج امتحان کانکور سال 1391 حدود سه هفته قبل از سوی وزارت تحصیلات عالی اعلان گردید، در این امتحان حدود 175 هزار از فارغان صنوف 12 ازسراسر افغانستان شرکت نموده بودند که از این میان بیشتر از 79 هزار تن آنها به موسسات تحصیلات عالی و نیمه عالی راه یافتند.
XS
SM
MD
LG