لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۱

دنفورد: تعهد ما برای خدمت به افغان ها تغییر نکرده است


جنرال چهار ستاره امریکایی جوزیف دنفورد دیروز جانشین جنرال جان الن شده و به حیث قوماندان عمومی قوای امریکایی و ناتو در افغانستان آغاز به کار کرد.

در حالیکه پروسه انتقال مسولیت های امنیتی از قوای ناتو به نیرو های افغان ادامه دارد، جنرال جوزیف دنفورد دیروز رسماً در کابل به حیث قوماندان عمومی نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان به کار آغاز نموده و جانشین جنرال جان آلن شد.

دنفورد که از افسران با تجربه اردوی امریکاست تعهد نموده است که در همکاری با مقامات نظامی افغان، برای تقویت قوای امنیتی افغان، تلاش خواهد کرد.

این جنرال چهار ستاره امریکایی که قرار است مسوولیت سنگینی را در جنگ افغانستان به عهده داشته باشد، از افسران سابقه دار اردوی امریکاست و در گذشته به حیث معاون قوماندانی نیرو های مرین امریکا ایفای وظیفه کرده و در ماموریت نظامی امریکا در عراق نیز نقش عمده را به عهده داشت.

وی دیروز حین مراسمی که به مناسبت آغاز کار وی در کابل دایر شده بود، در حضور مقامات ارشد نظامی امریکایی و افغان گفت: کار های زیادی در افغانستان باقی اند که باید انجام گردند و تعهد امریکا به مردم افغانستان همچنان پا برجاستب:

«امروز، روز تغییر نیست بلکه دوام ماموریت ما است، آنچه تغییر نکرده، ارادهء ما است، و آنچه تغییر نکرده، تعهد ما برای تقویت نیرو های افغان می باشد، تعهد ما برای انجام ماموریت و خدمت به مردم افغانستان تغییر نکرده است.»

جنرال مارتین دیمپسی رییس کمیته یی لوی درستیزان امریکا که به هدف شرکت در مراسم واگذاری مسوولیت نیرو های ناتو و امریکایی به قومندان جدید این نیرو ها در کابل بود، در تحسین از دست آورد های جنرال جان الن قوماندان اسبق نیرو های ناتو و امریکایی در افغانستان گفت، که آقای آلن در تقویت و آموزش نیرو های افغان، نقش مهم را بازی کرده است.

جنرال جان آلن قوماندان اسبق نیرو های امریکایی و ناتو در مراسم دیروز ابراز داشت که افغانستان به سمت درست در حرکت است و دوباره به محلی امن برای تروریستان، مبدل نخواهد شد.
XS
SM
MD
LG