لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۸

طالبان پاکستانی بطور مشروط با قوای نظامی پاکستان آتش بس می کنند


نظر به گزارش رسانه های خبری، طالبان پاکستانی که در هردو طرف خط دیورند می جنگند روز پنجشنبه گفتند که اگر حکومت پاکستان پشتیبانی از جدائی خواهان کشمیر را دوباره آغاز کند، آنها به آتش بس در این کشور راضی خواهند شد.

آنها همین طور بخاطر آتش بس، از حکومت پاکستان خواسته اند که از تلاش ها برای تحریک طالبان بر علیه حکومت افغانستان دست بکشد و در عوض بیشتر به جنگ انتقام از هند تمرکز نماید. به گفته آنها اردوی پاکستان اکنون نقش ملیشه های اجیر را برای ایالات متحده امریکا بازی می کند.

رهبر یکی از گروه ای طالبان پاکستانی عاصم عصمت الله معاویه به روزنامه انگلیسی زبان نیوز در پاکستان نامه فرستاده و تقاضا های خود را شرح کرده است. سخنگوی طالبان پاکستان احسان الله احسان هم این سخنان معاویه را تائید نموده است.

اما وزیر داخله پاکستان رحمان ملک شرط های طالبان را رد می کند.
« من تمام پیشنهادات و ادعا های آنها را تا زمانی رد می کنم که آنها رهبر طالبان پاکستانی حکیم الله مسعود را از خود نرانده باشند. »

به نوشته روزنامه نیوز معاویه همین طور پیشنهاد کرده است که حکومت پاکستان دخالت خود را در امور افغانستان قطع نماید. معاویه همچنان اظهار داشته است طالبان حملات خود را بر علیه حزب نیشنل عوامی و احزاب سیکیولار مشابه آن ادامه خواهند داد.

اما یک رهبر حزب نیشنل عوامی، بشرا گوهر می گوید که زمان مذاکره با طالبان گذشته است.

معاویه همچنان در مورد حملات پاکستان علیه شورشیان در وزیرستان شمالی به حکومت پاکستان هشدار داده و گفته است، اگر به آنها حمله صورت بگیرد حتی گروه های دیگری که اکنون خاموش هستند در جنگ داخل شده و چندین جبهه دیگر باز خواهد شد.

وزیرستان شمالی مرکز مهم گروه های مختلف تندرو خارجی از جمله طالبان افغان بشمار می رود.
XS
SM
MD
LG