لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۳

پولیس پاکستان: افراد کشته شده اتباع ازبکستان اند


به دنبال حملات راکتی و حمله مردان مسلح بالای میدان هوایی شهر پشاور، نیرو های امنیتی عملیات تصفیوی را در اطراف میدان هوایی انجام دادند. به گفته مقامات امنیتی در عملیات تصفیوی امروز 5 تن از حمله کننده ها که دیشب کامیاب به فرار شده بودند امروز در منطقه پوکه در 3 کیلومتری میدان هوایی بعد از یک درگیری کشته شدند. در این درگیری یک افسر پولیس کشته و دو تن دیگر آنها زخم برداشتند

مقام ها می گویند در عملیات تصفیوی که امروز در شهر پشاور از سوی نیرو های امنیتی صورت گرفت پنج مرد مسلح ملبس با واسکت های انتحاری از پا در آورده شدند.

به گفته مقام ها، این 5 مرد مسلح وابسته به گروهی از حمله کننده ها بودند که دیشب بالای میدان هوایی بین المللی این شهر حمله کردند.

اکبر هوتی قوماندان عمومی پولیس شهر پشاور به رسانه ها گفت: 5 مرد مسلح در سه کیلومتری میدان هوایی در منطقه پوکه خود را پنهان نموده بودند که در نتیجهء عملیات تصفیوی که امروز در آنجا از سوی نیرو های امنیتی صورت گرفت بعد از درگیری میان هر دو جانب هر 5 تن از آنها کشته شدند.

قوماندان عمومی پولیس این شهر افزود در این عملیات تصفیوی یک افسر پولیس کشته و دو تن دیگر آنها نیز مجروح گردیدند:

« 5 تروریست بودند که همه کشته شدند، این ها وابسته به همان گروهی بودند که دیشب بالای میدان هوایی حمله کردند. نیرو های امنیتی از دیشب دنبال آنهایکه موفق به فرار شده بودند می گشتند که امروز بالاخره در منطقه پوکه بعد از درگیری همه از پا در آمدند.»

« آی اس پی آر» یا ادارهء اطلاعات عامه اردوی پاکستان نیز با نشر اعلامیه عملیات تصفیوی در منطقه پوکه شهر پشاور را تایید نموده است. در اعلامیه مذکور آمده است که عملیات تصفیوی منطقه پوکه بعد از کشته شدن هر 5 حمله کننده موفقانه به پایان رسید.

در اعلامیه گفته شده که بر اساس تحقیقات ابتدایی حمله کننده ها همه اتباع ازبکستان بودند.

با آنکه نیرو های امنیتی از ختم عملیات تصفیوی خبر دادند، ولی تا هنوز رفت و آمد مردم در شهر محدود می باشد.

رستم شاه مومند یک تن از کارشناسان مسایل سیاسی پاکستان در صحبتی که با رادیو آزادی داشت وقوع همچو یک رویداد را ضعف ادارهء استخبارات این کشور خواند. به گفته وی، اگر ادارهء استخبارات پاکستان از قبل در مورد اطلاع می داشت حمله کننده ها توان داخل شدن در شهر پشاور را نمی داشتند:

« به باور من، این ضعف ادارهء استخبارات این کشور است. چطور یک گروه حملهء منظم را که نخست حملات راکتی بعداً حملات مسلحانه را بالای میدان هوایی انجام دادند اگر قبلاً ادارهء استخبارات پاکستان از این حمله آگاهی می داشت این طور نمی شد. اکنون وقت آن رسیده که دولت پاکستان در رابطه به مخالفین در قبایل اقدامات جدی نماید.»

باید گفت که دیشب نخست میدان هوایی شهر پشاور هدف حملات راکتی قرار گرفت و بعداً از سوی مهاجمان مسلح که موتر مملو از مواد انفجاری را نیز با خود داشتند هدف قرار گرفت که در نتیجه آن به شمول 5 حمله کننده، 9 تن کشته و در حدود 40 تن مجروح گردیدند.

به گفته مقامات امنیتی، حمله کننده ها با مقاومت سخت نیرو های امنیتی روبرو شدند که 5 تن آنها در نتیجه کشته و متباقی موفق به فرار گردیدند.

تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این حمله را به دوش گرفت و هدف آن را آن قسمت از میدان هوایی شهر پشاور خواند که پرواز های نظامی در آنجا صورت می گیرد.

فرشته نگاه، پشاور
XS
SM
MD
LG