لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۷

صدیقی: اظهارات اخیر رحمن ملک غیر مسوولانه است


اظهارات اخیر وزیر داخلهء پاکستان با عکس العمل شدید حکومت افغانستان و برخی از آگاهان سیاسی مواجه شده است.

وزارت امور داخلهء افغانستان می گوید که به هیچ کشور حق نمی دهند که در افغانستان عملیات پنهانی را انجام بدهد.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت به روز چهارشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که اظهارات اخیر وزیر داخله پاکستان غیر مسوولانه است.

به اساس گزارش ها رحمن ملک وزیر داخله پاکستان که در یک اجتماع در آن کشور صحبت می کرد گفته است که اگر کدام پاکستانی در آینده در حمله از خاک افغانستان کشته شود، عملیات پنهانی را علیه تروریست های مخفی شده در افغانستان راه اندازی خواهند کرد.

در عین حال آقای صدیقی این ادعا مقام پاکستانی را که گفته است مولوی فضل الله و فقیر الله دو تن از چهره های برجسته طالبان پاکستانی در افغانستان پنهان شده اند، بی اساس می خواند.

وی گفت که به تمام جهانیان معلوم است که سران طالبان در خاک پاکستان زندگی می کنند و از همان کشور حملات بر علیهء افغانستان و پاکستان طرح ریزی می کنند.

در همین حال شماری از کارشناسان نظامی افغان این گونه اظهارات مقام پاکستانی را تعرض آشکار آن کشور بر تمامیت ارضی افغانستان تلقی می کنند.

جنرال امر الله امان یکی از این کارشناسان اقدام پاکستان در زمینه به راه انداختن عملیات پنهانی در افغانستان را خلاف قوانین بین المللی خواند.

این بار نخست نیست که مقام های پاکستان چنین اظهارات را مطرح می کنند، در گذشته نیز آن کشور متهم به مداخله در امور داخلی افغانستان شده است.

روابط سیاسی کابل و اسلام آباد از سال ها به این طرف پر از فراز نیشیب بوده و هر دو کشور یک دیگر مقصر به حمایت از شوریشان کرده اند.

حکومت افغانستان نا امنی ها و فعالیت مخالفین مسلح در این کشور را ناشی از حمایت قوی پاکستان از این مخالفین می باشد.

اما پاکستان همواره این ادعا را در کرده و برعکس افغانستان را متهم به حمایت از طالبان پاکستانی کرده است.
XS
SM
MD
LG