لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۰

مشکلات بی برقی ناشی از قطع کیبل بالای دریای آمو


مسوولین شرکت برشنا از وصل این کیبل عاجز ماندند و مردم تلاش دارند آنرا وصل کنند!!!
مسوولین شرکت برشنا از وصل این کیبل عاجز ماندند و مردم تلاش دارند آنرا وصل کنند!!!
باشنده گان شهر مزارشریف می گویند، در این روز های زمستانی از سه شبانه روز به دین سو جریان برق در این شهر قطع است و این کار آنها را با مشکلات فروان رو برو کرده است. آنها می گویند، در شرایط کنونی که همه نیاز مندی یک خانواده وابسته به برق است، نبود آن روند زنده گی آنها را سخت با مشکل رو برو کرده است.

« سه شب و روز می شود که برق نیست این هوای سرد زمستان را ببینید، غریب کشی است. دارنده گان در فکر سردی نیستند آنها برق جنراتور دارند، ما چی کنیم نه می فهمیم، سه شب سه روز است که برق نیست ما از این نگران هستیم که همچنان که برق نیست و قیمت گاز هم بلند رفته است، هوا هم سرد است مردم با مشکلات زنده گی می کنند. »

باشنده گان این شهر تنها از نبود برق شکایت نکرده بلکی می گویند، با قطع جریان برق در قیمت یک کیلوگرام گاز مایع نیز 25 افغانی افزایش به عمل آمده است. اما تاکنون برای حل این مشکل کسی اقدام نه کرده اند.

« یک کیلو گاز هفتاد افغانی است، شاید قیمت بلندتر هم شود. چند افغانی کار می کنیم که روز هفتاد افغانی را گاز مصرف کنیم و بعضی مصارف دیگر، مشکلات زیاد است. 65 افغانی فی کیلو گاز تمام می شود و هفتاد افغانی بفروش می رسانیم، سابق پنجاه افغانی می دادند ما 55 می فروختیم مگر حالا بسیار قیمت است. »

در همین حال محمد صابر زهیر رییس مواد نفتی و گاز مایع شهرک بندری حیرتان می گوید، چند شرکت محدود گاز وارد می کند و این کار باعث شده که نظر به تقاضای فعلی آنها به بازار گاز مورد نیاز را رسانده نتوانند.

« گاز در همین روزها بلند می رود، علت آن اینست که تنها دو یا سه شرکت که از طریق ازبکستان گاز میآرند. سابق شرکت ها زیاد بود حالی یک دو یا سه شرکت است، آن هم تقاضا را پوره کرده نمی تواند و چون گاز کم است، از نگاه اقتصادی وقتی چیزی در بازار کم شد یعنی عرضه کم باشد و تقاضا زیاد قیمت ها نیز بلند می رود. »

خواستیم در رابطه به قطع جریان برق با مسوولان برشنا نیز صحبت نمایم اما آنها از مصاحبه خود داری نمودند اما یکی از کارمندان برشنا می گوید، کیبل برق وارداتی بالای دریا آمو قطع شده است اما مسوولان شرکت برشنا توانایی وصل دوباره آنرا ندارند و اکنون می خواهند با کمک کشور ازبکستان آنرا دوباره وصل نماید.


عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG