لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۲۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۹

پاکستان: تعداد دیگر از طالبان افغان نیز رها می شوند


پاکستان موافقت کرده است تا تعداد دیگری از طالبان افغان را از زندان هایش رها کند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پریس، وزارت خارجهء پاکستان امروز شنبه تصمیم اش در مورد رهایی عدهء دیگر از طالبان افغان را اعلام کرد.

پاکستان در ماه گذشتهء میلادی 9 تن از طالبان افغان را از زندان رها ساخت.

تا حال معلوم نیست پاکستان تصمیم دارد چی تعداد از طالبان افغان را رها کند.

وزارت خارجهء پاکستان به روز شنبه با پخش خبرنامهء گفت: پاکستان و افغانستان بر سر رهایی تعدادی دیگری از زندانیان طالب توافق کرده اند تا راه برای صلح و آشتی در افغانستان هموار شود و طالبان از القاعده دوری کنند.

به اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتد پریس، در اعلامیهء وزارت خارجه پاکستان نام های این طالبان و زمان دقیق رهایی آنها افشا نشده است.

وزارت خارجهء پاکستان یک روز پس از آن تصمیم آن کشور در خصوص رهایی عدهء دیگر از طالبان افغان را اعلام کرد که وزیر خارجهء افغانستان در سفرش به پاکستان با صدراعظم و وزیر خارجهء پاکستان دیدار کرد.

وزیران خارجهء افغانستان و پاکستان روی کمسیون مشترک بخاطر رهایی زندانیان هم صحبت کردند و گفته شد که این کمسیون در جهت رهایی زندانیان هر دو کشور کار خواهد کرد.

افغانستان و ایالات متحدهء امریکا از دیر زمان به این سو از پاکستان می خواهند رهبران طالبان را به اجرای گفتگو های صلح تشویق کند.

به گزارش اسوشیتد پریس، اعضای هیات رهبری طالبان و رهبر این گروه در کویتهء پاکستان به سر می برند.

پاکستان در حالی قرار است تعداد دیگر از طالبان افغان را از زندان هایش رها کند که هیات شورای عالی صلح افغانستان ماه گذشته در جریان سفرش به پاکستان از مقام های پاکستان خواست ملا عبدالغنی برادر، ملا نور الدین ترابی و جهانگیروال را از زندان آزاد بسازد.

در گزارش ها گفته شده است که پاکستان حاضر به اجرای این کار نشد.

کای آیدی که به عنوان نمایندهء خاص سازمان ملل متحد در افغانستان کار می کرد در صحبت با برخی از رسانه ها گفته است، ملا برادر در سال 2010 پس از صحبت با میانجی های سازمان ملل متحد از سوی پاکستان دستگیر و زندانی شد.

پاکستان در ماه گذشته میلادی 9 طالب افغانی را رها کرد.

این اقدام پاکستان از سوی ایالات متحدهء امریکا و افغانستان به عنوان یک گام مثبت مورد ستایش قرار گرفت و نشانهء حمایت پاکستان از پروسهء صلح در افغانستان تلقی شد.

تا هنوز نام های این 9 تن اعلام نشده و معلوم نیست در کجا به سر می برند.
XS
SM
MD
LG