لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۷

كنفرانس بین المللی تحكیم روابط اقتصادی افغانستان با آسیای مركزی


كنفرانس بین المللی تحكیم روابط اقتصادی بین افغانستان و كشورهای آسیای مركزی امروز در شهر مزار شریف مركز ولایت بلخ برای دو روز راه اندازی شد.

در این كنفرانس بیش از هفتاد نفر از كارشناسان امور اقتصادی، تجارت، نماینده گان كمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد شركت ورزیده اند.

بهزاد رحمتوف، مسوول كمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد گفت، این كنفرانس از سوی كمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد راه اندازی شده است.

وی می¬گوید، هدف از راه اندازی این كنفرانس تحکیم روابط میان تاجران افغان و کشورهای آسیای مرکزی از یک سو و شناسایی چالش ها فرا راه فعالیت های اقتصادی میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی از سوی دیگر، می باشد.

« بلخ بستر مناسب برای سرمایه گذاری می باشد و تلاش ها صورت می گیرد تا برای رونق یافتن تجارت میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی، یک مرکز مشترک تجارتی در بلخ راه اندازی گردد. »

از سوی هم عطا محمد نور، والی بلخ با اشاره به اینکه در بلخ، بستر مناسب برای فعالیت های اقتصادی فراهم می باشد، خواهان ایجاد یک مرکز مشترک تجارتی در بلخ، شد.

« با وجود میدان هوایی معیاری در بلخ و خط راه آهن و امنیت مناسب در این ولایت، زمینه فعالیت های اقتصادی مساعد می باشد. »

در همین حال، مسوول کمیسیون اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد برای کشورهای آسیای مرکزی و اقیانوس آرام تصریح می کند که آنها برای ایجاد یک مرکز مشترک تجارتی در بلخ تلاش می کند.

این کنفرانس برای دو روز ادامه خواهند و در ختم کنفرانس معلومات های بیشتر در مورد دریافت چالش ها و راه های حل ارایه خواهند شد.


عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG