لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
یکشنبه ۳۰ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۲

بارک اوباما: دههء دردناک جنگ به پایان اش نزدیک شده است


بارک اوباما رییس جمهور امریکا روی خروج نیروهای کشورش از افغانستان تاکید نموده گفته است دهه دردناک از جنگ در افغانستان به نقطه پایان اش نزدیک شده است.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا دیروز در مراسمی که به بزرگداشت از روز یادبود از سربازان اسبق امریکایی به راه افتاده بود خطاب به مردم امریکا گفت، دههء دردناک از جنگ ها در افغانستان و عراق، به نقطه پایان اش نزدیک شده است.

اوباما در قبرستان ملی آرلینگتن به احترام نظامیان امریکایی که کشته شده اند، اکلیل گل گذاشته و به خروج کامل نیروها از عراق و هم خروج تدریجی قوای امریکایی از افغانستان اشاره کرده گفت: این اولین سالگرد روز سربازان بازنشسته امریکایی در ده سال گذشته است که در آن هیچ عسکر امریکایی در عراق کشته نشده است:

«این اولین روز سالگرد یادبود از عساکر بازنشسته امریکایی است که در آن هیچ سرباز امریکایی در عراق نمی جنگد و نمی میرد. سی و سه هزار نیروی ما حال از افغانستان برگشته اند و پروسه انتقال در آنجا ادامه دارد. بعد از یک دهه جنگ، قهرمانان ما به خانه می آیند.»

اوباما گفت: خروج نیروها از افغانستان در سال 2014 تکمیل خواهد شد.

اوباما سربازان امریکایی را که در ده سال گذشته در عراق و افغانستان کشته شده اند، تحسین نموده چنین گفت:

« در این روز، ما از عساکر خود در همه جنگ ها سپاس می کنیم. نه فقط به دلیل خدمت شما برای این کشور، بلکه برای اینکه امریکا بزرگترین ملت جهان است و همیشه خواهد بود.
خدواند شمارا برکت بدهد، خداوند نظامیان ما را خیر بدهد، خداوند مردان و زنان یونیفورم پوش ما را خیر بدهد و خداوند ایالات متحده امریکا را برکت دهد. از شما تشکر. »


اوباما در ادامه تحسین از سربازان امریکایی که در افغانستان و عراق کشته شده اند گفت: این عساکر بعد از حملات یازدهم سپتمبر سال 2001 برای خدمت قدم گذاشته، رژیم صدام حسین در عراق و رژیم طالبان در افغانستان را سقوط داده، اسامه بن لادن را کشتند و به تاریخ پیوستند.
XS
SM
MD
LG