لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۶

تیم طوفان هریرود قهرمان لیگ برتر فوتبال افغانستان شد


آرشیف
آرشیف
اولین لیگ برتر فوتبال افغانستان با قهرمانی تیم طوفان هریرود به پایان رسید.

اولین لیگ برتر فوتبال افغانستان که از طرف فدراسیون فوتبال افغانستان و با کمک مالی شبکهء مخابراتی روشن برگزار گردید با قهرمانی حوزه جنوب غرب که تیم فوتبال طوفان هریرود از آن نماینده گی می کرد، خاتمه یافت.

در این بازی تیم طوفان هریرود با نتیجه دو مقابل یک تیم حوزه شمال افغانستان « سیمرغ البرز» را شکست داد و جام قهرمانی را از آن خود کرد.

معین حامدی سرمربی تیم طوفان هریرود که از آغاز تا پایان با برد های پیاپی تیم اش را رهنمایی کرده است، نهایت خوش به نظر می رسید و قهرمانی تیم اش را به همه تبریگ گفت.

حمیدالله کریمی عضو تیم طوفان هریرود با 11 گول زده، لقب آقای گول این لیگ را از ان خود کرد که در ضمن آن موفق به کسب کرمچ طلایی نیز شد.

یکی دیگر از بازیکنان طوفان هریرود آقای معروف محمدی بهترین بازیکن این لیگ شناخته شد.

محمد ظاهر اغبر رییس کمیتهء ملی المپیک افغانستان در مورد برگزاری لیگ برتر افغانستان اظهار خرسندی کرد، ولی برای آن عده جوانان و دوستداران فوتبال که می خواستند از شمال به کابل بیایند و در اثر حادثهء ترافیکی کشته شدند اظهار تسلیت نمود.

در پایان این رقابت ها ضمن آن که برای تیم های برنده مقام اول دوم و سوم مدال ها توزیع گردید، برای تیم قهرمان این لیگ «طوفان هریرود» مبلغ 750 هزار افغانی برای تیم نایت قهرمان «سیمرغ البرز» مبلغ 500 هزار افغانی و برای برنده مقام سوم «تیم د میوند اتلان» مبلغ 250 هزار افغانی جایزه اهدا گردید.

لیگ برتر افغانستان برای اولین بار در افغانستان برگزار گردید که سال های آینده نیز شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

صفی الله ستانکزی
XS
SM
MD
LG