لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۹

مسوولیت مرکز آموزشی تکتیکی افسران جوان به وزارت دفاع افغانستان سپرده شد


نیروهای کانادایی مستقر در افغانستان مسوولیت یک مرکز آموزشی تکتیکی افسران جوان همراه با تجهیزات آن را به وزارت دفاع این کشور تسلیم کرد.

به ادامه سپردن مسوولیت های امنیتی و مراکز آموزشی به نیروهای افغان، کانادا مسوولیت تعلیم و تربیهء مرکز تکتیکی افسران جوان را در کابل به نیروهای افغان واگذار کرد.

مسوولیت این مرکز همراه با وسایل و تجهیزات اش به روز شنبه طی مراسم خاص به وزارت دفاع افغانستان سپرده شد.

امین الله کریم قوماندان پوهنتون دفاعی وزارت دفاع در مراسم تسلیم گیری اسناد تاسیسات و ساختمان این کورس اطمینان داد که نیروهای افغان آمادهء پذیرفتن مسوولیت های این مرکز می باشند.

در عین حال آقای کریم جهت بلند بردن ظرفیت نیروهای افغان خواهان ادامهء همکاری کانادا با حکومت افغانستان گردید:

« نه تنها در بخش کورس تکتیکی افسران جوان بلکه در پیشبرد تعلیم و تربیه در کورس اوپراتیفی قوماندانی کالج قرارگاهی آماده گی کامل داریم، تاسیسات بسیار منظم را در اختیار ما گذاشتن که تمام احتیاجات تعلیم و تربیه در این جا مرفوع شده می تواند و همچنان تجهیزات مکمل را که فعلاً در اختیار دوستان کانادایی ما قرار دارد امیدوار هستیم مراحل بعدی آن هم به ما تسلیم داده شود.»

این مرکز که تکتیکی افسران جوان نام دارد، حدود سه سال قبل به همکاری نیروهای کانادایی در چوکات قوماندانی قوماندانیت و قرارگاهی وزارت دفاع ایجاد گردید.

در این مرکز آموزشی بیشتر موضوعات تکتیکی، حملات ضد شورش و قانون منازعات مسلحانه به افسران قطعات اردوی ملی و پولیس ملی آموزش داده می شود.

مسوولان این قوماندانی می گویند، تا حال حدود بیش از یک هزار تن از افسران اردوی ملی و پولیس ملی با فراگرفتن آموزش های مسلکی از کورس تکتیکی افسران جوان فارغ شده اند.

فیرن قوماندان نیروهای کانادایی در افغانستان سپردن مسوولیت کورس تکتیکی افسران جوان را یک نمونهء پیشرفت در جهت بلند رفتن ظرفیت نیروهای افغان عنوان کرد:

« من به نماینده گی از کشور کانادا مردم و اردوی کانادا این تاسیسات ساخته شده کانادایی را برای پیش برد تعلیم و تربیهء نیروهای افغان در اختیار حکومت افغانستان قرار می دهم، من می خواهم نیروهای که در این جا آموزش می بینند در قسمت آموزش شان دقت بیشتر نمایند زیرا مسایل جدید ارایه می شود که باید شما از آن استفاده نماید.»

پیش از این مرکز، مسوولیت آموزش یک مرکز تربیوی دیگر از سوی نیروهای امریکایی به وزارت داخلهء افغانستان سپرده شد.

در این مرکز نیز افسران و کارمندان ادارات ملکی و نظامی افغانستان در بخش کشف جرایم و کنترول سرحدات به همکاری نیروهای امریکایی تحت آموزش قرار می گرفتند.

مسوولیت مراکز آموزشی از نیروهای بین المللی به حکومت افغانستان در حالی سپرده می شوند که ناتو گفته است پس از سال 2014 ماموریت نظامی آنان به آموزشی تغییر می یابد.

در عین حال شماری از کارشناسان امور نظامی می گویند، تجهیزات و مراکزی که در اختیار حکومت افغانستان قرار گرفته باید به گونهء درست استفاده شوند.
XS
SM
MD
LG