لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۹

در ولایت جوزجان خدمات انترنتی برای جوانان فراهم شد


شماری از زنان و دختران از ایجاد انترنت که از سوی نیرو های خاص امریکایی در ریاست امور زنان ولایت جوزجان نصب و فعال گردیده است استقبال نموده اند که با نصب انترنت در ریاست امور زنان ولایت جوزجان تعدادی زیادی از زنان و دختران به انترنت دسترسی پیدا کرده اند.

گشایش خدمات انترنتی در ولایت جوزجان از سوی نیرو های خاص امریکایی سهولت های خوبی را برای جوانان و شاگردان مکاتب در این ولایت به وجود آورده است. محمد ذبیر امیری مدیر اداری ریاست امور زنان ولایت جوزجان در صحبت با رادیو آزادی گفت:
« در قدم اول پی آر تی کشور ترکیه مقیم در شهر شبر غان 14 پایه کمپیوتر را غرض استفاده ریاست امور زنان مساعدت نموده بود که به تعقیب آن نیرو های امریکایی انترنت را وصل نمودند که
سهولت خوبی را برای شاگردان که در کورس امور زنان نیز شامل اند مهیا ساخته است. »


علاقمندی جوانان بویژه شاگردان مکاتب برای استفاده از انتر نت در حال افزایش بوده در شماری از مکاتب شهر شبرغان از جمله لیسه خدیجه جوزجانی، لیسه ذکور آقچه، لیسه ابن یمین شبر غانی و لیسه جنرال حکیم شاگردان به انترنت دسترسی کامل دارند.

رویا شهزاد یکتن از شاگردان کورس انگلیسی ریاست اموز زنان ولایت جوزجان می گوید:
« ما مجبور بودیم تا برای یافتن یک مطلب ده ها کتاب را جستجو نماییم ولی حالا انترنت سهولت های زیادی را برای ما بوجود آورده که قبلاً این سهولت نبود. ما بخاطر مشکلات به شهر می رفتیم از اینکه حالا در هر مکتب و در هر اداره کمپیوتر و انترنت موجود است مشکل مردم مرفوع گردیده است. »

این در حالیست که در ماه های اخیر شماری از شرکت های مخابراتی نیز با امضای تفاهم نامه های با وزارت مخابرات به ارایه انترنت پر سرعت نسل سوم را آغاز کردند که امیدی دیگری برای مردم می باشد تا به خدمات بهتر دسترسی پیدا کنند.

گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG