لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۹

وزارت دفاع افغانستان می خواهد وسایط و تجهیزات دیپو هایش را ترمیم کند


وزارت دفاع افغانستان می گوید که یک گروه تخنیکی و مسلکی اردوی ملی توظیف شده است تا ظرفیت ترمیم وسایط و تجهیزات نظامی در این وزارت را معلوم کند.

حکومت افغانستان تلاش هایی را آغاز کرده است تا زمان به دست آوردن تجهیزات لازم نظامی از سوی جامعه جهانی، از وسایط و تجهیزات قابل ترمیم در دیپوه های وزارت دفاع این کشور استفاده نماید.

رییس جمهور کرزی به روز یکشنبه در دیدارش با قوماندانان قول اردو ها و منسوبین عالی رتبهء وزارت دفاع بر اهمیت قابلیت های دفاعی کشور به منطور دفاع از تمامیت ارضی افغانستان تاکید کرد.

جنرال افضل امان رییس اوپراسیون وزارت دفاع به روز دوشنبه به رادیو آزادی گفت که در این نشست یگ گروه کاری موظف شد تا بررسی های را در خصوص ظرفیت ترمیم تجهیزات و وسایل نظامی که از گذشته باقی مانده و قابل ترمیم اند، انجام بدهد.

آقای امان در مورد تعداد وسایط و تجهیزات نظامی که از اردو های سابق به جا مانده و به ترمیم نیاز دارند، جزییات نداد اما گفت که این گروه کاری همین مساله را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی گفت که آنان پیش از این هم تعداد از تجهیزات نظامی را ترمیم و از آن استفاده کرده اند.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که حامد کرزی به وزارت دفاع هدایت داده است که در راستای ترمیم وسایط زرهدار، توبچی، هوایی و هم چنان وسایط تخنیک حربی که در دیپوه های این وزارت موجود اند اقدام فوری نماید.

بسیاری از تجهیزات سابق اردوی ملی افغانستان ساخت روسیه اند.

در همین حال تعدادی از کارشناسان مسایل نظامی می گویند که نسبت به ترمیم تجهیزات کهنه و از کار افتاده نظامی، بهتر است که در زمینه تجهیز و تقویت هر چه بیشتر اردوی ملی افغانستان با مقام های غربی به خصوص ایالات متحده امریکا بحث های تازه صورت گیرد.

رییس جمهور کرزی به تازه گی گفت، در صورت که ایالات متحده، اردوی افغانستان را با سلاح سنگین و تجهیزات لازم نظامی مجهز نسازد، این تجهیزات را از برخی کشور های دیگر خریداری خواهند کرد.

هر چند ایالات متحده امریکا سلاح های مدرن، وسایط و تجهیزات نظامی را در اختیار اردوی افغانستان قرار داده است، اما از جامعه جهانی و در کل امریکا انتقاداتی صورت می گیرد که تا حال در زمینه تهیه تجهیزات سنگین نظامی به نیرو های افغان و احیای قوای هوایی این کشور توجهء لازم نکرده است.


ستار فروغ
XS
SM
MD
LG