لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۲

«باید در ادارات پولیس، فواید عامه و آب برق سمنگان تغییرات بیآید»


هیات مشرانو جرگه افغانستان که به منظور بررسی شکایت مردم به ولایت سمنگان آمده است می گویند، باید در ادارات پولیس، ریاست فواید عامه، و آب برق این ولایت تغییرات جدی به میان آید.

این هیات به ریاست زلمی زابلی رییس کمسیون سهم شکایات مشرانو جرگه زمان به این ولایت می آید که سه روز قبل مقامات این ولایت از عدم توجه وزرای دولت افغان به این ولایت شکایاتی داشتند.

سناتور زلمی زابلی که در راس هیات مشرانو جرگه وارد این ولایت شده می گوید، اقدامات مسئولان پولیس در ولسوالی های سمنگان نادرست بوده که باعث به میان آمدن فاصله میان دولت و مردم شده است.

« زیادی شکایات ناشی از بخش امنیتی مخصوصاً در بعضی ولسوالی ها مسئولان امنیتی به خصوصو پولیس ما عمل کرد را انجام می دهد که نباید انجام دهد ما در مرکز که رفتیم با جناب وزیر صاحب را به استجواب خواسته و در قسمت تبدیلی شان اقدام خواهیم کرد و عمل کرد که آنها می کنند باعث مشکلات شده و باید از وظیفه برکنار شوند. »

زابلی می گوید، چیزی که برای ما قابل نگرانی است نبود آب آشامیدنی صحی برای مردم ولایت سمنگان است که مقامات وزارت آب برق نتوانسته به مردم این ولایت آب را مهیا نمایند. وی می گوید، مسئولان وزارت فواید عامه و آب برق در ظرف چند سال اخیر هیچ کاری را در این ولایت انجام نداده است.

« به سویه وزیر برای ما وعده داد اما وجدان متاسفانه ضعیف است و به این وعده های شان عمل نه می کنند وی می گوید، من به مردم سمنگان وعده می دهم که وزیران را که کار نکرده به مردم به مانند محکمه نشان می دهیم که این وزیران هیچ کاری را تا اکنون انجام نداد. »

در همین حال خیرالله انوش والی سمنگان ضمن قدر دانی از آمدن هیات مشرانو جرگه می گوید، از چند سال گذشته به دین سو کارهای که در ولایات افغانستان انجام شده متوازن نه می باشد.

« یک کار متوازن را در بخش بازسازی آماده بسازد یک ولایت را می بینی چهار پنج ولسوالی قیر ریزی می شو و یک ولایت دیگر یک ولسوالی هم قیر ریزی نه می شود. »

سمنگان یکی از ولایات شمال کشور است که از سال ها مردم اش با کمبود آب آشامیدنی صحی رو به رو است و مقامات این ولایت سه روز قبل وزرای کابینه دولت افغان را متهم به عدم توجه به بازسازی این ولایت کرده بود.

اکنون با آمدن هیت مشرانو جرگه مقامات این ولایت از رسانه های کشور نیز در رابطه به نشر مشکلات شان ابرازی خرسندی می نمایند.


عبدالطیف سهاک
XS
SM
MD
LG