لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۴

پاکستان و روسیه در مورد مسایل افغانستان، سوریه و منطقه موضع مشترک دارند


وزیر خارجه پاکستان می گوید: مبارزه با تروریزم، هدف مشترک امریکا و پاکستان است اما به گفته او، حملات طیاره های بی پیلوت در مناطق قبایلی این کشور، غیر قانونی بوده و این روند را با خطر ناکامی روبرو می سازد.

حنا ربانی کهر، پس از ملاقات با همتای روسی اش سیرگی لاوروف در اسلام آباد در یک نشست خبری حضور یافت و گفت: صدمه حملات طیاره های بی پیلوت در مقایسه با منفعت آن بیشتر است بناً مردم از این ناحیه صدمه می بینند.

ربانی کهر افزود: اگر در این گونه حملات در بدل قتل غیرنظامیان، یک یا دو تروریست کشته شوند، شاید ما برنده جنگ خوانده شویم اما اخیر جنگ را به صورت قطعی بازنده شده ایم. به گفته وزیر خارجه پاکستان، کشورش نمی خواهد تا مبارزه علیه ذهنیت های افراطی در پاکستان ناکام شود.

سیرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در این نشست مشترک خبری از انتقاد های پاکستان بخاطر حملات طیاره های بی پیلوت بر مناطق قبایلی پاکستان حمایت کرد و گفت: موقف اسلام آباد و مسکو با گذشت هر روز نزدیکتر می شود.

وزیر خارجه پاکستان هم گفت که در مورد افغانستان و بحران سوریه، موقف مسکو و اسلام آباد یکی است. به گفته حنا ربانی کهر، پاکستان و روسیه به شمول آینده افغانستان و بحران سوریه، در مورد مسایل منطقه یی موضع مشترک دارند.

وزیر خارجه پاکستان به سرگی لاوروف که به هدف انجام یک سفر دو روزه به اسلام آباد رفته گفت: پاکستان و روسیه امنیت و ثبات منطقه را به حیث ثبات جهانی می نگرند. خانم ربانی کهر افزود که دیدارش با وزیر خارجه روسیه مثبت بوده است.

وزیر خارجه پاکستان همچنان گفت که دیدار او با همتای روسی اش در مورد وضعیت فعلی منطقه و همکاری های دو جانبه اقتصادی و سیاسی متمرکز بود.

گفته می شود که وزیر خارجه پاکستان در این مورد به سه تفاهم نامه تجارتی اشاره کرد که دوشنبه هفته گذشته میان دو شرکت روسیه و حکومت پاکستان امضا شده بود.

حنا ربانی کهر ابراز امیدواری کرده که آینده روابط مسکو و اسلام آباد خوب باشد زیرا این گونه ارتباط ها برای نخستین بار در تاریخ پاکستان از سوی پارلمان آنکشور تائید شده است.
XS
SM
MD
LG