لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۰

کابل و واشنگتن در مورد عملی کردن توافقات استراتیژیک گفتگو کردند


زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان هنگام ملاقات با همتای امریکایی خود در واشنگتن در باره عملی ساختن توافق همکاری های ستراتیژیک میان دو کشور گفتگو کرد.

وزیر خارجه امریکا در این ملاقات، جیمس وارلیک معاون نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان را برای پیشبرد مذاکرات در این خصوص از جانب امریکا معرفی کرد که از سوی افغانستان سفیر این کشور در واشنگتن به این وظیفه گماشته شد.

زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان گفت:
« من خوشوقت هستم که امریکا یک دیپلومات ورزیده چون آقای وارلیک را برای مذاکرات عملی ساختن توافق همکاری های ستراتیژیک دو کشور تعیین کرده است و سفیر حکیمی که یکی از دیپلوماتان ورزیده می باشد او از سوی ما این مذاکرات را به پیش خواهد برد. من آرزومند موفقیت برای هر دوی آنها و گروهای کاری شان در این امر مهم هستم. »

وزیر خارجه افغانستان افزود که این کشور برای مصالحه با طالبان از همه امکانات خود کار می گیرد. در این میان هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا گفت که این کشور از تلاش ها برای صلح و آرامی در افغانستان حمایت می کند.

او گفت که شب و روزهای دشواری پیشرو است ولی با وجود چالش ها امریکا با افغان ها تعهد کرده و همکاری پیشرفت نموده است.

وزیر خارجه امریکا افزود:
« مرحله انتقال به پیش می رود. نیروهای افغان روز به روز قویتر می شوند و مسوولیت های بیشتر امنیت کشور خود را به عهده می گیرند. در بخش سیاسی، رییس جمهور کرزی برنامه های اصلاحات را پیشنهاد کرده است. آرزومندیم که این پیشنهاد به راه اندازی انتخابات در سال 2014 بی انجامد. »

وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که امریکا پس از خروج قوای بین المللی در سال 2014 از افغانستان بازهم با این کشور کمک خواهد کرد. هیلاری کلنتن گفت که اکنون امریکا و افغانستان آینده را از نظر دو کشور همکار می بینند.
XS
SM
MD
LG