لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۷

کمسیون اصلاحات اداری از 350 تن برای 70 پست امتحان اخذ کرد


این امتحان از 350 تن از علاقمندان پست های مختلف دولتی به روز سه شنبه در کمسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در کابل اخذ گردید. مسوولین این اداره می گویند، افراد که از طریق این امتحان به پست های دولتی راه می یابند، می توانند ظرفیت های ادارات مربوط را بلند ببرند.

داکتر احمد مشاهد رییس کمسیون خدمات ملکی و اصلاحات اداری گفت، که هفتاد تن از این افراد در وزارت های مختلف به حیث رییس ادارات مختلف توظیف خواهند شد.

به اساس معلومات کمسیون خدمات ملکی و اصلاحات اداری، روند اخذ این امتحانات تا پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت و از این طریق افراد واجد شرایط در وزارت خانه ها و سایر ادارات دولتی به کار گماشته خواهند شد.

به گفته مسوولین این کمسیون، در چند سال اخیر بیش از سه هزار تن از طریق امتحانات این کمسیون به پست های مختلف دولتی معرفی شده اند. اما شماری از آگاهان می گویند که تجربه چند سال اخیر نشان می دهد، که در این گونه امتحانات روابط و زور گویی ها نقش عمده داشته و به افراد واجد شرایط توجهی صورت نگرفته است.

ملالی شینواری یکی از فعالان جامعه مدنی در این مورد در صحبت با رادیو آزای چنین گفت:
« به نظر من تاکنون در افغانستان سیستمی ایجاد نشده است که به هدف مبارزه با فساد اداری موثر تمام شود. به طور مثال خود کمسیون اصلاحات اداری یک اداره موقتی است و یک تعداد افراد دورهم جمع شدند و برای منفعت خود شان کار می کنند. به باور من این امتحان نمی تواند حق را به حق دار برساند، صرف این کار فریب دادن مردم می باشد. »

مسوولین کمسیون خدمات ملکی و اصلاحات اداری می گویند که در چند سال اخیر به شمول معلمین حدود یکصد و نود و سه هزار تن از این چنین امتحانات موفق بدر آمده و نظر به ضرورت در ادارات مختلف دولتی جذب شده اند.

گفتنی است که از میان هزار تن از داوطلبان از سیصد و پنجاه تن به روز سه شنبه امتحان اخذ شد که سه تن شان را زنان تشکیل میداد.

مقام های افغان می گویند، که هدف از راه اندازی چنین امتحانات به کار گماشتن افراد مسلکی و واجد شرایط در پست های مهم دولتی جهت بلند بردن ظرفیت ها، است.


سحر لیوال
XS
SM
MD
LG