لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۰۹

خوشحال از اکادمی علوم نظامی تکزاس درجه اول را به دست آورد


سید محمد خوشحال افسر جوان افغان
سید محمد خوشحال افسر جوان افغان
سید محمد خوشحال که افسر جوان قطعه پولیس خاص وزارت امور داخله افغانستان است توانسته از اکادمی علوم نظامی ایالت تکزاس امریکا درجه نخست را به دست آورد. وی را به روز یکشنبه این هفته در حالی که سند کامیابی اش را با خود داشت، در دفتر قطعه پولیس خاص در کابل ملاقات کردیم.

خوشحال قد بلند و چهره گندمی دارد، طبیعتش مانند تخلصش خوشحال است. وی با بسیار خرسندی حاضر شد تا در باره خودش، تحصیل و وظیفه اش به رادیو آزادی قصه کند. او گفت، محبت واقعی به وطن و داشتن اراده قوی کامیابی های بیشماری را نصیب هر انسان می سازد.

« در نظامی که من بزرگ شده ام، با وجودی که بلندی ها و پستی ها وجود دارد، اما ما را به گونهء تربیه کردند که باید رقابت کنیم. ما یک اصطلاح داریم آن این که باید از راهی داخل خانه شویم، از راه دروازه یا بالای دروازه و یا از زیر دروازه، اما باید داخل شویم. »

خوشحال در میان سخنانش از پدرش یاد کرد که او را در سن 4 ساله گی تنها گذاشته و از این دنیا رفته است. خوشحال به کمک مادر و دیگر اعضای خانواده اش شامل مکتب شده است. مکتبی که خوشحال از آن سند فراغت به دست آورده، لیسه عبدالهادی داوی در شهر کابل است.

سپس وی با سپری کردن امتحان کانکور به پوهنتون پل تخنیک کابل راه می یابد اما علاقه به مسلک نظامی مانع ادامه تحصیلش در این پوهنتون می شود.

میرویس برادر کوچک خوشحال می گوید که خوشحال با تمام اعضای خانواده مانند یک دوست رفتار می کند. میرویس به رادیو آزادی گفت که خوشحال کوشش می کند تا دیگران هم مانند وی با سختی ها مبارزه کنند.

سید محمد خوشحال از ولایت کنر است، وی ازدواج کرده و یک پسر دارد. خوشحال به این باور است که نیروهای امنیتی افغان پس از سال 2014 میلادی می توانند از افغانستان به خوبی دفاع کنند.

« یکی از کلان ترین مشکلات در افغانستان امنیت است، ما نباید تسلیم شویم این جنگ یک روزی خاتمه پیدا می کند. یک روز یک ماه یک سال اما بالاخره به مرام می رسند. »

این نخستین بار نیست که سید محمد خوشحال از یک اکادمی علوم نظامی یک کشور پیشرفته سند درجه اول را به دست می آورد، بلکه پیش از این وی در سال 2005 میلادی از اکادمی علوم نظامی شاهی لندن نیز سند درجه نخست را کسب کرد.

اما به نظر می رسد که یک موضوع سید محمد خوشحال را نگران ساخته است. و آن این که شماری از نیروهای امنیتی که برای سپری کردن دوره های آموزشی مسلکی به خارج از کشور می روند، به جای این که به تحصیل خود ادامه دهند به کشور دیگری فرار می کنند.
XS
SM
MD
LG