لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۲

لوی درستیز امریکا مسافرتش را به پاکستان به تاخیر انداخت


جنرال مارتین دیمسی (Martin Dempsey) لوی درستیز ایالات متحدهء امریکا
جنرال مارتین دیمسی (Martin Dempsey) لوی درستیز ایالات متحدهء امریکا
جنرال مارتین دیمسی (Martin Dempsey) لوی درستیز ایالات متحدهء امریکا در جریان یک کنفرانس خبری به روز پنجشنبه در واشینگتن اظهار داشت که مسافرت پلان شدهء وی به پاکستان به تاخیر افتاده است.
قرار بود در جریان این مسافرت، لوی درستیز ایالات متحدهء امریکا با همتای پاکستانی اش جنرال اشفاق کیانی ملاقات کند. به گفتهء وی هردو جانب توافق کرده اند تا این ملاقات به خاطر موج تظاهرات خشونت آمیز ضد امریکایی در جاده های پاکستان به تعویق افتد.

جنرال مارتین دیمسی (Martin Dempsey) به خبرنگاران گفت:
«قرار بود من به پاکستان رفته، با جنرال اشفاق کیانی ملاقات کنم، اما به خاطر برخی نکات مربوط به آن فلم، ما در مورد تاخیر این ملاقات پلان شده صحبت کردیم. بیش تر از همه به خاطر اینکه برایش وقت دادم تا به مسایلی داخلی که مصروف آنست، بپردازد.»

جنرال مارتین دیمسی اظهار داشت که به جای مسافرت به پاکستان، وی مسافرت اعلان ناشده اش را به افغانستان با بازدید از ولایات جنوبی کندهار و هلمند تمدید کرده است.

لوی درستیز ایالات متحدهء امریکا در این مسافرتش به افغانستان خبرنگاران را با خود همراه نداشت و دفتر موصوف نیز در مورد این بازدید اعلان ناشدهء وی ازافغانستان، معلومات ارایه نکرده است.

آژانس خبری فرانس پرس می نویسد:
جنرال مارتین دیمسی نسبت به آدمیرال مایک مولن لوی درستیز سابق امریکا که با مطبوعات مناسبات خوب داشت و اختلاف نظر هایش را در مورد برخی مسایل با قصر سفید، بطور علنی اظهار می داشت، کمتر در مطبوعات ظاهر می شود.

برخلاف آدمیرال مایک مولن لوی درستیز سابق امریکا، اکثر مسافرت های جنرال مارتین دیمسی (Martin Dempsey) در مطبوعات انعکاس نمی یابد.
طور مثال، وی اخیراً یک سلسلهء از مسافرت ها را به آنسوی اقیانوس به شمول مسافرت به رومانیا به خاطر اشتراک در جلسهء ناتو در هفته گذشته انجام داده است، بدون اینکه این مسافرت ها در مطبوعات انعکاس یافته باشند.

جنرال مارتین دیمسی این مساله را رد کرده است که گویا مسافرتش را به افغانستان به خاطر تردید ها در مورد تلاش ها در جنگ افغانستان و نگرانی پنتاگون از حملات ازبین نیروهای افغان بر نیرو های بین المللی، مخفی نگهداشته است.
XS
SM
MD
LG