لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۱

روسیه در مورد خروج نیروهای بین المللی از افغانستان نگرانی دارد


در اجلاس مشترک ناتو و روسیه در مسکو در مورد افغانستان جرو بحث صورت گرفت.

روسیه در این اجلاس در مورد خروج نیروهای خارجی از افغانستان ابراز نگرانی کرد. اما نماینده ناتو اطمینان داد که این سازمان بعد از خروج نیروهایش از افغانستان به کمک های خود با این کشور ادامه می دهد.

معاون منشی عمومی ناتو گفت، این پیمان پس از خروج نیروهایش از افغانستان، این کشور را تنها رها نمی کند.

الکساندر ویرشبو معاون پیمان ناتو که روز پنجشنبه در یک کنفرانس بین المللی از بروکسل صحبت می کرد گفت، ناتو، در آموزش و تربیت نیرو های اردو و پولیس افغان به شدت تلاش به خرچ می دهد تا این نیرو ها بعد از سال 2014 میلادی آماده شوند تا امنیت کشور شان را تامین کنند.

الکساندر ویرشبو همچنان گفت که ناتو، در کنار تربیت عساکر افغان بعد از سال 2014 میلادی به کمک های خود به افغانستان و منطقه ادامه می دهد.

یوری گورلاچ معاون وزیر خارجهء روسیه، در کنفرانس بین المللی همکاری های روسیه و ناتو در مسکو در مورد همکاری با اروپا گفت، ترک نیروها از افغانستان به این معنی است که عملیات نظامی در این کشور به پایان می رسد.

هم زمان با آن این پرسش مطرح می شود که بعد از سال 2014 میلادی در این کشور چه می کنند.

معاون وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که بعد از خروج نیروها از افغانستان همکاری روسیه و ناتو در این کشور خیلی مهم و پر اهمیت است.

الکساندر ویرشبو معاون منشی عمومی ناتو در عکس العمل به این اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه گفت، روسیه و همسایه های جنوبی آن می توانند بعد از سال 2014 میلادی افغانستان را کمک کنند و در جلوگیری از انتقال سلاح غیر قانونی و قاچاق مواد مخدر نقش مهم را در این کشور بازی کنند.

معاون منشی ناتو اضافه کرد که سازمان ناتو در این عرصه با روسیه و کشور های آسیای میانه، کار می کند.
XS
SM
MD
LG