لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۶

پوتین تغییر رژیم ها در شرق میانه از طریق خونریزی را محکوم کرد


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه
رییس جمهور روسیه، بر علیه تغییر رژیم ها در شرق میانه از راه خشونت، شدیداً هشدار داد. قرار معلوم هدف او از این بیانات رد تلاش های غرب برای سرنگونی رژیم بشارالاسد در سوریه می باشد.

ولادیمیر پوتین گفت، جامعه بین المللی باید برای رفع تنش ها در شرق میانه همچون یک جبههء متحد عمل کند و ادعا نمود که تغییر رژیم از طریق خونریزی منجر به نا آرامی های بیشتر خواهد شد.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در بیانیه اش به دیپلومات های خارجی در مسکو گفت:
« خشونت فقط خشونت را به بار می آورد. »

به نوشتهء خبرگزاری اسوشیتد پرس این اظهارات پوتین یک بار دیگر او را در رقابت با بارک اوباما رییس جمهور امریکا قرار می دهد.

بارک اوباما در بیانیه این هفته اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به خاطر سرکوب قیام مردم در سوریه، خواهان سرنگونی رژیم رییس جمهور اسد در آن کشور شده است.

بارک اوباما در سخنرانی روز سه شنبه اش در مورد افزایش خشونت در سوریه گفت، آینده نباید به دیکتاتوری تعلق داشته باشد که مردم خود را قتل عام می کند.

بارک اوباما رییس جمهور امریکا گفت:
« ما یکجا در کنار آنانی در سوریه قرارا داریم که به دیدگاه های مختلف معتقد هستند. »

اما ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه گفت:
« کوشش برای مغشوش ساختن تلاش های دیپلوماتیک به رهبری سازمان ملل متحد مخرب ثابت خواهد شد. این گونه اقدام عامل بلقوه برای بی ثباتی و هرج و مرج می باشد. روال زنده گی این حقیقت را برای ما ثابت کرده است. »

ولادیمیر پوتین افزود، اکنون زمان آن فرا رسیده تا از آنچه که اتفاق می افتد، بی آموزیم.

رییس جمهور روسیه در این بیانیه اش همچنان خواست که تلاش های مشترک بین المللی علیه تهدید های تروریستی در شماری از کشور های شرق میانه به شمول لیبیا، عراق، یمن، سوریه، مصر و افغانستان، بیشتر شود.

ولادیمیر پوتین گفت، در اینجا جای برای عملکرد دوگانه وجود ندارد. به تروریستان باید یک ضربهء متحد و شدید وارد شود.
XS
SM
MD
LG