لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۱

احمدی نژاد غرب را به هراس افگنی اتومی متهم ساخت


رییس جمهور ایران در سخنرانی دیروز خود به اجلاس مجمع عمومی ملل متحد که از سوی امریکا و اسراییل تحریم شد، کشورهای غربی را به هراس افگنی اتومی متهم ساخت. او گفت که یک جهان بینی جدید را با خود دارد که به گفته او جای برای برتری طلبی و تسلط استکبار در آن نمی باشد.

« مسابقه تسلیحاتی و تهدید با سلاح اتومی و کشتار جمعی توسط قدرت های مسلط امر رایج است. آزمایش تسلیحات به مراتب مخربتر و فوق مدرن و تهدید علنی به داشتن آن و دادن وعده آشکار کردن آن در وقت مقتضی به ادبیات تازه برای خالی کردن دل ملت ها برای پذیرش دوره جدید از سلطه بدل شده است. »

محمود احمدی نژاد، آنچه را که تهدید دوامدار صهیونیستان غیر متمدن برای استفاده از قوه نظامی علیه ملت عظیم خود خواند یک مثال آشکاری از این واقعیت تلخ عنوان کرد.

محمود احمدی نژاد که دوره ریاست جمهوری وی سال آینده خاتمه می یابد این آخرین سخنرانی او به حیث رییس جمهور ایران به مجمع عمومی ملل متحد محسوب می شود. او در این سخنرانی خود کدام اشاره به برنامه اتومی ایران نکرد.

این درحالیست که رییس جمهور امریکا باراک اوباما در سخنرانی روز سه شنبه خود به مجمع عمومی ملل متحد گفت که برای حل دیپلوماتیک نزاع اتومی ایران وقت و زمان نا محدودی وجود ندارد.

باراک اوبا ما گفت که امریکا حق ملت ها در داشتن نیروی اتومی مسالمت آمیز را محترم می شمارد ولی ایران دارای اسلحه اتومی موجودیت اسراییل، امنیت کشورهای عربی خلیج، و ثبات اقتصاد جهانی را تهدید خواهد کرد.

اسراییل تهدید کرده است که بر تاسیسات اتومی ایران حمله خواهد کرد. رییس جمهور ایران سخنرانی خود به مجمع عمومی ملل متحد را با یک پیام مذهبی از ظهور مهدی آخر زمان خاتمه بخشید.

مسلمانان شیعه به این باورند که امام دوازدهم که تقریباً هزار سال قبل ناپدید شده دوباره ظهور خواهد کرد و بشریت را نجات خواهد داد.

منتقدین رژیم جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرده گفتند که چنگ زدن به اعتقادات شیعیان در باب ظهور مهدی امکان دارد رهبران چون احمدی نژاد را به مقابله مذهبی با مخالفینی وادار سازد که آنها را دشمنان خدا بر روی زمین می داند.

در عین حال هزاران نفر از تظاهر کنندگان در نزدیکی محل سکونت رییس جمهور ایران و هیات ایرانی در شهر نیویارک گردهم آمدند.

شاروال سابق نیویارک رودلف جولیانی، و رییس سابق مجلس نمایندگان امریکا نیوت گینگریچ هم میان تظاهر کنندگان دیده شدند. تظاهر کنندگان از سوریه هم بر حمایت ایران از رژیم بشارالاسد اعتراض کردند.
XS
SM
MD
LG