لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

کار سروی و دیزاین سرک "بای پس" در ولایت هرات افتتاح شد


کار سروی و دیزاین سرک "بای پس" به طول نزدیک به 50 کیلومتر به ارزش بیش از 30 ملیون دالر امریکایی از کمک های بلاعوض کشور ایتالیا در ولایت هرات افتتاح شد. مسوولان محلی در ولایت هرات می گویند با تکمیل کار این پروژه بیشتر از 100 ملیون دالر بر عواید دولت افزوده می شود.

مسوولان محلی در ولایت هرات می گویند، با اعمار کار پروژه سرک بای پس سالانه بیش از یک صد میلیون دالر امریکایی به عواید دولت افغانستان اضافه می گردد. داکتر داود شاه صبا والی هرات گفت، با ساخت این سرک چند ولسوالی با شهرک صنعتی هرات وصل خواهد شد که این موضوع می تواند نقش عمده را در رشد اقتصاد این ولایت بازی کند.

آقای صبا می گوید، این پروژه می تواند زمینه کار را برای شماری از باشنده گان ولسوالی های زنده جان گذره و انجیل ولایت هرات که در مسیر این سرک بود و باش دارند فراهم سازد. انجینیر فقیر احمد یک تن از مسوولان ریاست فواید عامه ولایت هرات می گوید، این پروژه با استندرد های سرکسازی اعمار می گردد.

وی گفت، کار مقدماتی این سرک حدود دو ماه قبل تکمیل گریده است. به گفته وی این پروژه از سرک مرزی اسلام قلعه آغاز و در اخیر شهرک صنعتی هرات در نزدیکی میدان هوایی ادامه میابد. از سوی دیگر محمد رضا خوشک نماینده مردم هرات در ولسی جرگه افغانستان آغاز این گونه پروژه ها را برای مردم افغانستان حیاتی دانست.

وی از عملکرد مسوولان دولتی در ساخت و نظارت پروژه های عام المنفه نسبت به گذشته ابراز رضایت کرد. از دو ماه به این سو این چهارمین پروژه سرک سازی است که در ولایت هرات در غرب افغانستان کار آن آغاز می گردد.

حدود دو ماه قبل کار اسفالت سرک های ولسوالی های گذره، پشتون زرغون، غوریان، زنده جان و سرک حلقوی ارملک لامان از سوی مسوولان بلند پایه دولتی آغاز شد. ولایت هرات در غرب افغانستان از محدود ولایاتی در افغانستان به حساب میاید که تاکنون سرک های ولسوالی هایش خامه باقی مانده است.

باشنده گان این ولایت ابراز امیدواری می کنند که سرک های ولسوالی های پانزده گانه این ولایت اسفالت گردد و زمنیه عبور و مرور مردم به شهر گسترش یابد.


شاهپور صابر
XS
SM
MD
LG