لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۴۶

امریکا مسوولیت یک مرکز آموزش پولیس را به افغان ها واگذار کرد


در حالی که ناتو و آیساف با حکومت افغانستان تعهد کرده اند که پس از خروج نیروهای شان از افغانستان به ماموریت آموزشی شان در این کشور ادامه می دهند، ایالات متحده امریکا مسوولیت آموزش یک مرکز تربیوی را به حکومت افغانستان واگذار کرد.

این مرکز که مربوط وزارت داخله افغانستان می باشد، در بخش های کشف جرایم و کنترول سرحدات کشور به افسران پولیس و کارمندان ملکی ادارات مختلف آموزش می هد.

این مرکز به روز دوشنبه در مراسم فراغت هفدهمین دور افسران و کارمندان ادارات مختلف از سوی مقام های امریکایی به وزارت داخله کشور سپرده شد.

میرزا محمد یارمند معین اداری وزارت داخله جرایم سرحدی را یک تهدید جدی در افغانستان خوانده گفت که یکی از وظایف این مرکز تربیه افراد مسلکی برای جلوگیر از قاچاق در سراحدات کشور می باشد.

پیش از این مسوولیت آموزش های مسلکی در این مرکز از سوی نیروهای امریکایی انجام می شد.

به گفته مسوولان وزارت داخله، در این مرکز تاکنون ده ها تن پولیس سرحدی، کارمندان گمرکات، ریاست امینت، جرایم جنایی و مبارزه با مواد مخدر تحت آموزش های کوتا مدت قرار گرفته اند.

ستیفن میکفارلند سفیر امریکا در بخش تنفیذ قانون در مراسم واگذاری مسوولیت این مرکز به وزارت داخله گفت که این یک افتخار بزرگ به حکومت افغانستان می باشد.

وی همچنان گفت که مبارزه با قاچاقبران مواد مخدر نیاز به افراد مسلکی و با تجربه دارد و این مرکز در آموزش این افراد کمک می کند.

به گفته مسوولان قوماندانی مرکز تربیوی پولیس وزارت داخله از آغاز سال 2011 تا کنون بیش از چهارصد تن در این مرکز آموزش های مسلکی کوتاه مدت دیده اند.

این مسوولان می گویند که در این مرکز آموزش برای کارمندان و افسران موضوعات مختلف چون کشف و دستگیری قاچاق مواد مخدر و اسلحه غیر قانونی و سایر اجناس غیر مجاز آموزش دیده اند.

این مرکز در حالی از تربیه بیش از چهارصد تن در بخش جلوگیری از قاچاق در کشور خبر میدهد که هم اکنون سایر اموال غیر مجاز در کشور به گونه قاچاق وارد کشور می شوند.
XS
SM
MD
LG