لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۰۹

دهها تن در اعتراض به دره زدن یک دختر جوان در غزنی، مظاهره کردند


نهاد های جامعه مدنی، حقوق بشر و شماری از باشنده های شهر کابل در اعتراض به دره زدن یک دختر جوان در ولایت غزنی، دست به تظاهرات زدند.

این تظاهر کننده گان که تعداد شان بیش از دوصد تن می رسید، با شعار دادن شعار های محاکمه صحرایی را محکوم می کنیم و از حکومت عدالت می خواهیم تظاهرات شان را از منطقه پوهنتون کابل آغاز کردند.

این تظاهرات به گونه صلح آمیز با خوانش یک قطعه نامه در مقابل ساختمان شورای ملی به پایان رسید.

در این مظاهره فعالان جامعه مدنی و حقوق بشر، محصلین پوهنتون و شماری از جوانان اشتراک نموده بودند.

به اساس گزارش ها چند روز قبل روحانیون و ملاهان مذهبی یک دختر 15 ساله بنام صابره را به اتهام داشتن روابط جنسی با یک پسر در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی صد دره زدند.

همچنان گفته می شود این روحانیون پسری که با داشتن روابط جنسی با این دختر 15 ساله متهم است پس از پرداخت پول آزاد کردند.

اما شفیقه خواهر صابره که در تظاهرات امروز اشتراک داشت می گوید که ملاهای منطقه و شماری از مردم محل به خانه آنان هجوم بردند و تمام فامیل اش را مورد لت و کوب قرار دادند.

وی همچنان گفت که این افراد پس از لت و کوب فامیلش، خواهرش صابره را با خود بردند و او را در محضر عام بیش از صد شلاق زدند.

این بار نخست نیست که زنان در افغانستان مورد شکنجه و محاکمه صحرانی قرار می گیرند در گذشته ها نیز افغانستان شاهدی چنین کار بوده است.

حدود دو ماه قبل افراد مسلح ناشناس یک زن را در ولسوالی شینواری ولایت پروان به اتهام داشتن روابط جنسی با یک مردم با ضرب گلوله در جمع از مردم به قتل رساندند.

هرچند مردم به خاطر جلوگیری از این گونه اعمال چندین بار دست به تظاهرات زده اند و از حکومت خواهان اقدامات جدی در این مورد گردیده اند.

اما به گفته آگان حکومت تاکنون در این مورد اقدامات جدی را انجام نداده است.
XS
SM
MD
LG