لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۷:۲۰

پولیس مبارزه با مواد مخدر عملیاتی را در ولایت بدخشان انجام داد


پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله کشور می گوید، که یک عملیات بزرگ و مستقل هوایی را به گونه امتحانی در ولایت بدخشان انجام داده اند.

عبدالخلیل بختیار رییس عمومی عملیات های پولیس مبارزه با مواد مخدر این وزارت به روز پنجشنبه در صحبت با خبرنگاران در کابل گفت، که در این عملیات حدود 5580 کیلو گرام مواد مخدر مختلف النوع را بدست آورده اند.

به گفته آقای بختاری این عملیات سه روز قبل انجام شده است.
« با تلاش شبانه روزی بخش های کشفی واستخباراتی معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت داخله توانسته اند تا یک عملیات برق آسا و مستقل را در ولایت بدخشان در ولسوالی کشم را انجام دهند. که در نتیجه 6 لابراتوار به زودترین فرصت از بین برده شده، که ما دست آورد های بسیار خوب در این قسمت داشتیم. »

به اساس گزارش های اداره استخبارات مواد مخدر روسیه حکومت افغانستان را در قسمت دادن معلومات ابتدایی کمک کرده است. مقام های وزارت داخله افغانستان تایید کرده اند که این علمیات را در همکاری برخی از کشور های منطقه انجام داده اند.

رییس عمومی عملیات های پولیس مبارزه با مواد مخدر می گوید، که آنان در آینده نزدیک عملیات مشابه را در برخی از مناطق دیگر کشور نیز انجام می دهند. به گفته وی هدف از این عملیات کشف و دستگیری مواد مخدر و قاچاقبران مواد مخدر می باشد.

در عین حال آقای بختیار می گوید، در جریان یک ماه گذشته 137 تن از قاچاقبران مواد مخدر را از مناطق مختلف کشور نیز دستگیر کرده اند.

باز هم آقای بختیار:
« در جریان ماه سنبله ما عملیات های بسیار خوب داشتیم که نتیجه مثمر بدست آمده است. که جمعاً 12 تن مواد مختلف مواد مخدر دستگیر شده و تقریباً در این رابطه مظنونین که دستگیر شده اند، تعداد شان به 137 تن می رسد. »

مقام های حکومت افغانستان در حالی از برگزاری چنین عملیات ها خبر می دهند که هنوز هم این کشور از جمله بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان محسوب می شود. به اساس گزارش ها یک بخشی از عواید طالبان مسلح از طریق کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان بدست می آید.

در یک گزارش تازه سازمان ملل متحد آمده است که سال گذشته طالبان مسلح 400 میلیون از درک جمع آوری عشر، اخازی و قاچاق مواد مخدر پول بدست آورده اند.
XS
SM
MD
LG