لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

آتش سوزی در جنگلات کنر ناشی از پرتاب راکت از خاک پاکستان


به گفته مقام های ولایت کنر، پرتاب راکت از پاکستان به این ولایت در کنار تلفات جانی و خسارات مالی، سبب آتش سوزی جنگلات در این ولایت نیز شده است. فضل الله وحیدی والی این ولایت به روز چهار شنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت، به اثر اصابت راکت پاکستان به جنگلات این ولایت، آتش سوزی بزرگ رخ داده است.

آقای وحیدی گفت که این آتش سوزی از دو روز به این طرف جریان دارد و مردم محل تلاش دارند تا آن را خاموش نمایند. اما آقای وحیدی مشخص نه ساخت که این آتش سوزی در کدام ساحات این ولایت صورت گرفته است.

« متاسفانه که دیروز باز هم در جنگل آتش سوزی صورت گرفت، ما با مردم تماس برقرار کردیم و مردم تلاش می نمایند تا آتش سوزی جنگل را خاموش نمایند، جنگل متضرر می شود، زیرا در جنگل درختان می باشد، دارایی عامه افغانستان همواره از طریق قاچاق، دزدی، و یا هم از طریق آتش سوزی از بین می رود. »

به گفته آقای وحیدی این آتش سوزی در منطقه دور دست ولایت کنر رخ داده و مردم محل که همین جنگلات مربوط شان می باشد، تلاش دارند تا آتش سوزی را خاموش بسازند.

در عین حال آقای وحیدی از ادامه حملات راکتی پاکستان به ولایت کنر اشاره کرد و گفت، تا حال بیش از 3400 راکت در ولسوالی های دانگام، شیگل، ناری و برخی مناطق دیگر پرداپ شده است.

به اساس گزارش ها در نتیجه اصابت این راکت ها، حدود 30 تن کشته و زخمی گردیده است. از چند به اینسو حکومت افغانستان به خاطر عدم متوقف ساختن پرتاب راکت از پاکستان به مناطق شرقی کشور، مورد انتقاد شدید شواری ملی و مردم عام قرار گرفته است.

در همین حال وزارت خارجه کشور گفته است که از مدتی به این طرف تلاش های دیپلوماتیک را در خصوص متوقف ساختن حملات راکتی پاکستان آغاز کرده اند، اما به گفته این وزرات تاکنون این تلاش ها نتیجه نداده است.
XS
SM
MD
LG