لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۳

حکومت افغانستان برای از بین بردن فساد اداری اراده ندارد


رییس ایتلاف ملی داکتر عبدالله عبدالله
رییس ایتلاف ملی داکتر عبدالله عبدالله
هرچند حکومت افغانستان تعهدات جدید را برای مبارزه با فساد اداری داده است، اما ایتلاف ملی ادعاد دارد که حکومت رییس جمهور کرزی اراده قوی برای مبارزه با این پدیده ندارد. آقای عبدالله عبدالله رییس این ایتلاف به روز سه شنبه در کابل گفت که رییس جمهور کرزی برای مبارزه فساد اداری، تیم قوی کاری ندارد.

«حامد کرزی که ادعا مبارزه با فساد اداری را می کند آن بنیادی که برای فساد اداری گذاشته شده توان مقابله با آن را ندارد، عزم و اراده اش را ندارد، نیت اش را ندارد قصدش را ندارد. نه تیم را در اطراف خود دارد که این کار را بکند.»

رییس ایتلاف ملی در حالی حکومت را به نداشتن اراده قوی به مبارزه علیه فساد اداری متهم می کند که رییس جمهور کرزی در کنفرانس توکیو و همچنان چندی قبل در نشستی با قوای سه گانه کشور گفت که در دو سال آینده به هدف حکومتداری خوب و فساد اداری مبارزه قوی می کند.

در عین حالی رییس جمهور کرزی هفته قبل در یک نشست خبری گفت که 14 نکته را به هدف مبارزه با فساد اداری مشخص کرده و در آینده نزدیک عملی خواهد شد. ایمیل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری روز دوشنبه در صحبت با رادیو آزادی گفت که این 14 نکته را در آینده نزدیک در کشور مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

«این احکام برای امضا آماده است، که بعد از امضا برای ادارات مربوطه به شکل احکام از طرف امورات اداری فرستاده می شود، به اساس ضمایم، این احکام به ادارات مربوطه و وزارت خانه ها فرستاده خواهد شد و در آن زمینه از مسوولین بلند رتبه دولتی در راستای حکومت داری خوب و آوردن اصلاحات در ادارات شان موارد مشخصی است که در این احکام تذکر یافته و قرار است بعد از امضای رییس جمهور به ادارات حکومت فرستاده شود.»

وی افزود، با عملی شدن این نکات پیشترفت های قابل ملاحظه در ادارات حکومتی و جلوگیری از فساد اداری به میان خواهد آمد. فساد اداری در ادارات حکومت افغانستان نه تنها سبب نگرانی افغانها شده بلکه کشور های کمک کننده به افغانستان را نیز نگران کرده است.

کشور های کمک کننده به افغانستان گفته اند که اگر حکومت این کشور با این مشکل مبارزه نکند امکان دارد آنان در پرداخت کمک های شان تجدید نظر نمایند.
XS
SM
MD
LG