لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

سرمنشی ناتو بار دیگر بر توانایی نیروهای افغان تاکید کرد


سرمنشی ناتو اندرس فوگ رسموسن
سرمنشی ناتو اندرس فوگ رسموسن
سرمنشی ناتو اندرس فوگ رسموسن بار دیگر روی توانایی نیروهای افغان تاکید نموده، امیدواری اش را برای موفقیت ستراتیژی این پیمان در افغانستان، ابراز داشته است.

اندرس فاگ رسموسن دیروز در یک کانفرانس خبری در بروکسل، در مورد حالات جاری در سوریه، اوضاع افغانستان و هم همکاری های ناتو با اردوی پاکستان، بیان داشته گفت، طالبان افغان ستراتیژی را جهت خدشه دار کردن اعتماد مردم بالای نیروهای افغان، در پیش گرفته اند.

«طالبان ظاهراً ستراتیژی را جهت خدشه دار ساختن اعتماد بر نیروهای امنیتی افغان، در پیش گرفته اند، ولی بگذارید تاکید کنم که آنها نمی توانند ستراتیژی ما را منحرف سازند. ستراتیزی ما سپردن تدریجی مسوولیت های کامل امنیتی به نیروهای افغان است.»

سرمنشی ناتو همچنان در مورد همکاری های این پیمان با اردوی پاکستان بیانات داشت و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها که در این اواخر کاهش یافته است، دوباره بهبود یابد.

«ما کاهش را در همکاری های اردوی پاکستان در چند ماه اخیر دیده ایم، که من در مورد شدیداً متاثرم، زیرا به نظر من همکاری بین ناتو و پاکستان به نفع هردو جانب است. من امیدوارم این همکاری ها در آینده نه چندان دور از سر گرفته شوند.»

این بیانات سرمنشی ناتو در حالی ابراز شد که تلاش های مقامات امریکایی برای بازگشایی راه های تدارکاتی نیروهای ناتو در خاک پاکستان، ادامه دارد.
XS
SM
MD
LG