لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۳

توافق در مورد بازگشایی راه اکمالاتی ناتو، به زودی اعلان می شود


انتظار می رود ایالات متحده و پاکستان به زودی به توافقی در مورد بازگشایی راه های اکمالاتی نیروهای ناتو در خاک پاکستان، دست یابند.

یک مقام پاکستانی ضمن ابراز این مطلب گفت، یک توافق در این مورد به زودی اعلان خواهد شد.

گفته می شود این اقدام، بحران هفت ماهه را که بین امریکا و پاکستان در این زمینه موجود است، پایان خواهد داد.

یک مقام ارشد امنیتی پاکستان به آژانس خبری رویترز گفت، توافق در مورد بازگشایی راه های مواصلاتی به روی نیروهای ناتو، به زودی اعلان می شود.

مقامات وزارت خارجه امریکا گفته اند، توماس نایدز معاون وزارت خارجه امریکا دیروز (دوشنبه) بعد از ملاقات و گفتگو با مقامات پاکستانی، اسلام آباد را ترک کرد.

انتظار می رود مقامات ارشد حکومت و وزارت دفاع پاکستان، امروز (سه شنبه) در اسلام آباد ملاقات نموده، بحث ها با معاون وزارت خارجه امریکا را مورد بررسی قرار دهند.

مقامات اداره رییس جمهور اوباما در تلاش یافتن راه های جدید، به هدف بازگشایی راه های مواصلاتی پاکستان به روی نیروهای ناتوی مستقر در افغانستان اند، راه هایی که در ماه نومبر سال گذشته، بعد از کشته شدن 24 سرباز پاکستانی در اثر حمله هوایی ناتو بر خاک پاکستان، مسدود شدند.

پاکستان خواهان معذرت خواهی امریکا به دلیل این حادثه شده است ولی ناتو گفته است این رخداد یک حادثه غم انگیزی بود که پاکستان را خشمگین ساخته است.

در این حال سرمنشی ناتو اندش فاگ رسموس دیروز گفت، در همکاری های اردوی پاکستان با ناتو در این اواخر کاهش به میان آمده است و امیدوار است در آینده نه چندان دور این همکاری ها از سر گرفته شوند.
XS
SM
MD
LG