لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۳۳

کراکر: کار ما هنوز در افغانستان تمام نشده است


راین کراکر سفیر امریکا در افغانستان
راین کراکر سفیر امریکا در افغانستان
در حالیکه تظاهرات خونین در نقاط مختلف افغانستان به دلیل سوختاندن قرآنکریم دیروز وارد ششمین روز شد، سفیر امریکا در افغانستان گفته است، ایالات متحده باید در مقابل هر نوع تقاضا مبنی بر خروج قبل از وقت نیروهای از افغانستان، ایستاده گی کند.

سفیر امریکا در افغانستان راین کراکر می گوید، در حالیکه تقاضاها جهت خروج قبل از وقت نیروهای امریکایی از افغانستان به دلیل افزایش خشونت در مقابل امریکایی ها مطرح شده است، ایالات متحده باید در مقابل چنین تقاضا ها ایستاده گی کند:

« کراکر دیروز گفت، تنش ها در اینجا در حال افزایش اند، به نظر من ما باید بگذاریم حالات بهتر شده و فضا عادی گردد، بعد از آن به کار خویش ادامه دهیم.»

راین کراکر این موضوع را از کابل، طی مصاحبه با برنامه «ستیت آف دی یونین سی ان ان» ابراز داشت.

کراکر گفت، تحقیقات جدی در مورد این حادثه در قرارگاه هوایی بگرام جریان دارد.

سفیر امریکا در افغانستان همچنان گفت، حال وقت آن نیست که تصمیم بگیریم که دیگر کار ما در اینجا تمام شده است، ما باید تلاش های خود را دو چند سازیم. ما باید حالت را به میان آوریم که القاعده دیگر بر نگردد.

کراکر گفت، اگر ما تصمیم بگیریم که دیگر خسته شده ایم، القاعده و طالبان خسته نشده اند.

قرار است نیروهای امریکایی سال آینده رهبری جنگ را به نیروهای افغان بسپارند، ولی بر اساس پلانی که اخیراً اعلان شد، آنها نیروهای افغان را در عملیات محاربوی کمک خواهند کرد.

رییس جمهور امریکا بارک اوباما به روز پنجشنبه در یک نامه فرستاده شده به رییس جمهور کرزی به دلیل سوختاندن قرآنکریم توسط عساکر امریکایی در قرارگاه بگرام معذرت خواسته آنرا عمل نادرست ولی غیر عمدی خواند.

راین کراکر دیروز گفت، رییس جمهور کرزی هم به شکل رسمی و هم خصوصی این را پذیرفته است که این عمل غیر عمدی بوده است.

ولی با آنهم دیروز برای شمشمین روز پیهم تظاهرات در گوشه های مختلف افغانستان به دلیل اهانت به قرآنکریم جریان داشت.

هفت سرباز امریکایی دیروز در اثر بمب دستی که بر قرارگاه آنها در شمال افغانستان پرتاب شد، جراحت برداشتند و حد اقل چهار امریکایی در حملات انتقام جویانه در افغانستان در یک هفته گذشته کشته شدند.

درجریان تظاهرات شش روزه ده ها تن از تظاهر کننده گان هم کشته و زخمی شده اند.

هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا دیروز در جریان مصاحبه با سی ان ان از رباط گفت، نیاز است دیگران هم با رییس جمهور کرزی یکجا شده و خواهان ختم خشونت ها گردند، حالات از کنترول خارج شده و باید خشونت ها خاتمه یابند.

سفیر امریکا در کابل دیروز گفت:

« رییس جمهور کرزی از همان روز اول خواهان ختم خشونت ها شد و نیروهای امنیتی افغان هم برای حفاظت ما کار می کنند.»

بعد از آنکه دو افسر امریکایی به روز شنبه در داخل وزارت داخله افغانستان کشته شدند، تمام کارمندان امریکایی که در وزارتخانه های مختلف افغانستان کار می کردند، از کار منع شدند.

هیلاری کلنتن وزیر خارجه امریکا دیروز از کاندیدان جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا که رییس جمهور اوباما را به دلیل عذر خواهی از حادثه اخیر مورد انتقاد قرار داده اند، گله نموده گفت، این خیلی نگران کننده است که سیاستمردان ما چنین حالت خطرناک در افغانستان را دامن می زنند.
خانم کلنتن افزود، این اقدام مناسب بود که رییس جمهور ما این عمل را غیر عمدی خواند، ما از این حادثه سخت متاثر هستیم.
XS
SM
MD
LG