لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۵۰

تفاهمنامه برنامهء انتقال پول از طریق موبایل بین USAID و MTN امضا شد


یک تفاهمنامه به روز یکشنبه میان USAID یا اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا در افغانستان و شرکت مخابراتی MTN در کابل امضاء شد.

این تفاهمنامه بخاطر عرضه خدمات انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل شبکه ی مخابراتی MTN در افغانستان عقد شد.

این برنامه به مصرف بیش از نه صد و هشتاد هزار دالر امریکایی از سوی شرکت مخابرات MTNدر آینده نزدیک در افغانستان تطبیق خواهد شد.

محمد حسن جابر رییس اجراییوی شرکت مخابراتی MTNبه روز یکشنبه به رسانه ها گفت: با آغاز این برنامه، صد ها هزار افغان از تلیفون های مبایل این شرکت در بخش انتقال پول کار خواهند گرفت.
وی گفت:

« انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل شرکت مخابراتی ام تی ان یک سیستم پذیرفته شده است.
امروز ما قدم به قدم با «یو اس ای آی دی» جهت پیشرفت در یک مسیر تازه کار را اغاز کرده ایم و این وسیله ی خوب برای کمک با افغان ها خواهد بود.
انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل یکی از راه های تخنیکی حل مشکلات افغان هاست.
انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل ساده و محفوظ است، با گذشت هر روز در تمام معاملات مالی سهولت ایجاد خواهد کرد.»


در همین حال گریگ هول معاون ادارهء انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا در افغانستان می گوید: نیاز است تا دافغانستان بانک از پروسه ی انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل به طور جدی نظارت کند تا به گفته ی وی از فساد در این پروسه جلوگیری صورت گیرد.

آقای هول همچنان گفت: تمام وزارت های افغانستان باید برنامه ی انتقال پول از طریق تلیفون های موبایل را بررسی نموده و کوشش کنند معاشات کارمندان شان از این طریق اجرا شود:

« انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل در افغانستان یک فرصت بی سابقه است.
به کمک این سیستم معلمان در ولسوالی های دور دست می توانند، معاشات شان را بدست بیآورند.
یک افسر پولیس می تواند به خانواده اش از این طریق پول بفرستد. اداره انکشاف بین المللی امریکا انتقال پول از طریق تلیفون های مبایل را در افغانستان یک سرمایه گذاری اساسی خوانده و این پروسه در زنده گی افغان ها تغییرات مثبت به میان خواهد آورد.»


در همین حال محمد آقا رییس خزاین وزارت مالیه افغانستان که در این نشست حضور داشت گفت: این سیستم برای کارمندان دولتی ولایات دور دست که معاشات شان را اکثراً به مشکل بدست می آوردند بسیار موثر می باشد.

این در حالیست که انتقاد هایی در مورد روند توزیع معاشات برخی از کارمندان ادارات دولتی در ولایات کشور وجود دارد و گفته می شود این کارمندان معاشات شان را در زمان تعیین شده ی آن به دست نمی آورند.
XS
SM
MD
LG