لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۷

سویدن 10 باب کلینیک صحی در ولایت سرپل اعمار می کند


کشور سویدن 10 باب کلینیک صحی را تا سال 2013 در سرپل اعمار می کند. مسوولان ریاست صحت عامه ولایت سرپل می گویند: کمیته انکشافی کشور سویدن برای افغانستان 10 باب کلینیک صحی را به حزینه یک ملیون دالر امریکایی تا سال 2013 در این ولایت اعمار و به بهره برداری می سپارد.

از جمله 10 باب کلینیک صحی که قرار است کشور سویدن آن را تا دو سال دیگر در ولایت سرپل اعمار کند 3 باب آن تحت کار بوده و یک باب آن روز گذشته در قریه ترپچ ولسوالی کوهستانات این ولایت در ساحه 3 جریب زمین که از طرف اهالی آن قریه به طور رایگان در اختیار ریاست صحت عامه سرپل قرار داده شده است سنگ تهداب آن گذاشته شد.

دوکتور محمد امین آلتین رییس صحت عامه ولایت سرپل گفت که این کلینیک ها هر کدام یک صد هذار دالر امریکایی از کمک های بلا عوض کشور سویدن حزینه برمیدارد.

سید حسام الدین بشر دوست یکتن از باشنده گان قریه ترپچ ولسوالی کوهستانات سرپل گفت که در قریه آن ها با اعمار کلینیک جدید از سوی کشور سویدن مشکلات آن قریه از ناحیه نبود کلینیک صحی تا اندازه ای حل خواهد گردید.

بگفته مقامات محلی در ولایت سرپل: کشور سویدن مبلغ هفتاد ملیون دالر امریکایی را در پروژه های زیر بنایی که شامل احداث سرک ها، اعمار پل های موتر رو و کلینیک های صحی می باشد در این ولایت به مصرف رسانده و علاوه بر آن نظامیان آن کشور نیز در چوکات نیرو های آیساف به قوماندانی پی آرتی یا تیم بازسازی ولایتی سرپل بخاطر تامین امنیت ایفای وظیفه می نمایند.


گزارشگر: محمد عالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG