لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۲

وزارت دفاع افغانستان پاکستان را بخاطر ادامهء حملات راکتی هوشدار داد


وزارت دفاع افغانستان در عکس العمل به حملات سنگین راکتی روز یکشنبه پاکستان به شمال شرق افغانستان به این کشور هوشدار داد که اگر حملات خود را متوقف نسازد افغانستان به آن پاسخ خواهد داد.

در این هوشدار شدید افغانستان پاکستان را به فیر بیش از 300 راکت و توپ به ولایت های کنر و نورستان در 5 روز گذشته متهم کرده است.

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که پاکستان بار دیگر از سلاح سنگین در برابر مردم بی دفاع افغانستان از آن سوی خط دیورند پرداخته است.

کنر و نورستان مناطقی اند که قوای ایتلاف از آن بیرون شده و از این معلوم می شود که با نبودن قوای بین المللی در این مناطق مشکلات زیاد وجود دارد.

حملات از آن سوی سرحد به خاک افغانستان به گفته اسوشیتید پرس نشان دهندهء عدم همکاری میان افغانستان و پاکستان می باشد.

وزارت دفاع افغانستان می گوید: تعداد نامعلوم از افراد ملکی در اثر فیر این راکت ها از سوی پاکستان کشته، شماری از خانه ها و مساجد ویران و صد ها نفر از مناطق خود آواره شده اند.

وزارت دفاع افغانستان می گوید: بیش از یک صد راکت و هاوان به اساس گزارش نیرو های امنیتی افغانستان در ولایات کنر و نورستان شب شنبه اصابت کرده است.

به گفته وزارت دفاع افغانستان، این یک حمله آشکار بر مناطق مسکونی و مردم ملکی به حساب می آید.

سخنگوی اردوی پاکستان جنرال اطهر عباس می گوید: ادعا های حمله از پاکستان بر خاک افغانستان از مناطقی که تحت ادارهء اردوی پاکستان می باشد را با قوای خود شریک کرده و منتظر جواب می باشد.

اطهر عباس می گوید: این ادعا ها به نظر او عجیب می باشد زیرا وی در مناطق تحت کنترول خود چنین فعالیت هایی را مشاهده نکرده است.

وی می گوید: فکر می کند که این ادعا ها نادرست اند.

وزارت دفاع افغانستان این حملات را به شدت محکوم کرده و هوشدار داده است که چنین حملاتی تجاوز بر تمامیت ارضی افغانستان است و تاثیر خود را بر روابط دوستانه و برادرانه هر دو کشور بجا خواهد گذاشت.

اعلامیه می گوید: هیچ انگیزهء برای ادامه چنین حملات وجود ندارد و حکومت پاکستان باید بداند که اگر چنین حملات ادامه یابد- اردوی ملی افغانستان به پشتیبانی مردم افغانستان آماده پاسخ دهی به آن می باشد.
XS
SM
MD
LG