لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۱

رییس جمهور افغانستان با لوی درستیز پاکستان ملاقات کرد


جنرال پرویز اشفاق کیانی لوی درستیز پاکستان
جنرال پرویز اشفاق کیانی لوی درستیز پاکستان
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان بعد از ظهر امروز با جنرال پرویز اشفاق کیانی لوی درستیز پاکستان در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.

در این دیدار که رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی، عبدالرحیم وردک وزیر دفاع ملی و شیر محمد کریمی لوی درستیز افغانستان نیز حضور داشتند، رییس جمهور کرزی از ادامهء فیر های راکتی از داخل خاک پاکستان به مناطق سرحدی ولایات کنر و ننگرهار اظهار نگرانی کرد، از موصوف خواست تا هر چه زودتر این راکت پراگنی ها به داخل خاک افغانستان متوقف شود.

جنرال پرویز اشفاق کیانی لوی درستیز اردوی پاکستان در زمینه گفت که امروز این موضوع را با مسوولین ارشد وزارت دفاع افغانستان مورد بحث قرار داده است و به زودی حکومت پاکستان تحقیقات جدی را در زمینه عملی خواهد کرد.

همین گونه در این ملاقات روی همکاری ها در عرصه های نظامی و مقابله با دهشت افگنی نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رییس جمهور افغانستان گفت، امروز بیشتر از هر زمان دیگر مردم افغانستان و پاکستان تشنهء صلح و آرامش اند. کشور های افغانستان و پاکستان باید گام های مستحکم و عملی را جهت رسیدن به این آرزو بر دارند و از هر راهء ممکن جلو جنگ هایی که به جز از ویرانی و بدبختی هردو کشور چیز دیگری در قبال نداشته است، را بگیرند.

لوی درستیز اردوی پاکستان در این ملاقات گفت که جلسهء سه جانبه همکاری های امنیتی افغانستان، پاکستان و ایالات متحده امریکا امروز در کابل یک نشست خوب بود و همکاری های سه کشور را در عرصه های مختلف بیشتر تقویت کرد.
XS
SM
MD
LG