لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۹

باشنده گان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل با کمبود مواد غذایی مواجه اند


در حدود هفتاد هزار نفر از باشنده گان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل در اثر مسدود شدن راه های مواصلاتی با خطر مرگ روبرو خواهند شد.

نماینده گان مردم در این ولسوالی هشدار دادند که هرگاه کمک های عاجل به این ولسوالی نرسد، شماری زیاد از این مردم تلف خواهند شد.

مقامات ولایت سرپل این موضوع را تایید کرده گفته اند که امکانات انتقال مواد غذایی به آن محل وجود ندارد.

بلخاب از جملهء ولسوالی های دور افتاده و محروم کشور است که با جمعیتی بیش از هفتاد هزار تن در دامنهء کوه های صعب العبور و مرتفع قرار گرفته که به گفته مردم این ولسوالی، بیش از نیمی از سال توام با سرمای مطلق، بارنده گی، سیل و مشکلات زیاد سپری می شود.

عبدالله انصاری ولسوال ولسوالی بلخاب به رادیو آزادی گفت، قیمت یک سیر گندم در بلخاب در این روز ها به دو صد افغانی افزایش یافته و در حال حاضر نیز خریداری آن از توان بسیاری فامیل ها خارج شده است.

به گفته آقای انصاری، صدها راس مواشی مردم نیز از بین رفته است، ولی وی می گوید که در حال حاضر مهم ترین امر برای آن ها نجات جان مردم است.

ولسوال بلخاب هم چنان علاوه کرد که در کنار گرسنگی، مردم آن منطقه با کمبود امکانات صحی نیز مواجه شده اند.

این در حالیست که محمد امین آلتین رییس صحت عامهء سرپل می گوید که آنها جهت جلوگیری از واقعه، ادویه و خدمات صحی مناسب برای مردم بلخاب رسانده اند.

رییس صحت عامهء سرپل وضعیت اقلیمی را نامناسب توصیف کرد و در مورد تاثیرات منفی آن بر زنده گی روز مرهء مردم بلخاب چنین گفت:
« مسوولین تلاش دارند تا به زودی کار باز کردن راه مواصلاتی این ولسوالی را آغاز کنند.»

اما عدهء از باشنده گان ولسوالی بلخاب ولایت سرپل می گویند، این چندین بار است که مسوولین این ولایت قول داده که سرک بلخاب سرپل را اعمار کنند، اما مشخص نیست که چه وقت این کارصورت می گیرد.


گزارشگر: محمدعالم رحمانیار
XS
SM
MD
LG