لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۴۷

یک شبکه انترنیتی کاریابی به فعالیت آغاز کرد


با توسعه شبکه های انترنیتی در افغانستان در این اواخر موارد استفاده از آن نیز بیشتر شده است.

به همین سلسله به تازه گی در کابل شبکه به نام نیت لنکز به فعالیت آغاز کرده است، این شبکه، زمینه کار یابی را برای مردم فراهم می کند.

به گفته گرداننده های این شبکه در مدت یک و نیم ماه آنان توانسته اند از این طریق به بیشتر از پنجاه هزار نفر کار پیدا کنند.

احمد فرشید غیاثی رییس شبکه نیت لینکز در صحبت با رادیو آزادی، در مورد خدمات این شبکه چنین معلومات داد:

«علاوه بر این دو دسته اشخاص وجود دارند که از ویب سایت ما استفاده می کنند، یکی آنهای که در جستجوی یافتن وظیفه می باشند، دوم آنهای که کار و وظایف خود را اعلان می کنند.»

آقای غیاثی می گوید، آنان هم چنان تلاش می کنند که از این طریق اعلانات کاریابی شبکه نیت لینکز را به نشر برسانند تا مردم از این خدمات استفاده بیشتر کنند.

قبل از این یک موسسه دیگر به نام اکبر نیز از طریق صفحه انترنیتی خود اعلانات کاریابی را به نشر می رساند.

این شبکه ها در حالی اعلانات کاریابی را به نشر می رسانند، که تعدادی زیادی از افغان ها یا با انترنیت و کمپیوتر آشنایی ندارند و یا هم به این خدمات دسترسی کمتر دارند و از این اعلانات بیشتر کسانی استفاده کرده اند که با خدمات کمپوتر و انترنیت آشنایی و دسترسی دارند.

یک باشنده کابل به رادیو آزادی گفت، او بخاطر یافتن کار به سراغ اعلاناتی می رود که در دیوار های موسسات نصب می شود و یا هم این اعلانات را از طریق رسانه ها بدست می آورد.

در حال حاضر مردم هم چنان از کندی خدمات انترنیتی شکایت دارند و می گویند، قیمت استفاده از این خدمات انترنیت هم بیسار بلند است.

اما وزارت مخابرات افغانستان می گوید، که بخاطر بلند بردن خدمات مخابراتی و انترنیت، کار شبکه فایبر نوری را آغاز کرده اند که با تکمیل آن اکثر مردم افغانستان از خدمات با کیفیت و ارزان مستفید خواهند شد.

به گفته وزارت مخابرات در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در سراسر افغانستان به خدمات انترنیتی دسترسی دارند.

در عین حال گرداننده گان شبکه های انترنیت در افغانستان می گویند، دولت افغانستان باید آموزش های انترنیتی را شامل نصاب تعلیمی و برنامه های آموزشی پوهنتون ها سازد تا جوانان به سرعت به این خدمات دسترسی پیدا کنند.


فوزیه احسان
XS
SM
MD
LG