لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۰۰

اعضای شورای ولایتی کابل آغاز به کار کردند


محفل افتتاحیه شورای ولایتی کابل
محفل افتتاحیه شورای ولایتی کابل
در میان موجی از نارضایتی ها و شکایت های کاندیدان انتخابات شورای ولایتی، اعضای جدید شورای ولایتی کابل به روز یک شنبه طی مراسمی معرفی شدند.

احمد الله علی زی، معاون والی کابل در این مراسم از اعضای شورای ولایتی خواست تا در این مرحله کاری خود در مشوره و هماهنگی با آنان فعالیت های خود را به پیش ببرند.

او گفت:
«آرزوی من این است که وکلای شورای ولایتی جدید با مردم رابطه نزدیک داشته باشند، در مسایل امنیتی و بازسازی با مردم باید یک جا کار کنند و هم چنان من امیدوارم که آنان به خاطر پیشبرد مسایل یک پل رابط میان مردم و حکومت باشند.»

29 تن از اعضای شورای ولایتی کابل که 8 تن آن ها را زنان تشکیل داده است در حالی معرفی شدند که شماری از کاندیدان، کمسیون مستقل انتخابات را متهم به دست داشتن در تقلب می کنند و می گویند این کمسیون به شکایت های انتخاباتی رسیده گی نه کرده است.

عفیفه شمس یک تن از کاندیدان شورای ولایتی کابل در مورد می گوید:
«کسانیکه در کمسیون کار می کردند همه پول می خواستند، حتی کسانیکه در راس حکومت هم بودند از اینکه از ما حمایت کنند تقاضای پول می نمودند.»

مسوولین کمسیون شکایات انتخاباتی در پاسخ به شکایات کاندیدان می گویند، به اساس قانون انتخابات زمان رسیده گی به شکایت های انتخاباتی گذشته است و آنان پس از این نمی توانند به این شکایت ها رسیده گی کنند.

باشنده گان کابل می گویند که در سال های گذشته اعضای شورای ولایتی فعالیت چندان نداشته اند.

شورا های ولایتی نقش پل رابط میان مردم و حکومت را دارند و اعضای شورا های ولایتی فعالیت های شان را در نزدیکی با مقام ولایت انجام می دهند و نظریات و شکایات مردم را در مورد مسایل مختلف با مقامات محلی در میان می گذارند.

انتخابات شورا های ولایتی افغانستان هم زمان با انتخابات ریاست جمهوری این کشور به تاریخ 29 ماه اسد سال روان برگزار شد، اما به خاطر موجودیت تقلب و شکایت های انتخاباتی بیشتر از چهار ماه طول کشیده است تا نتایج نهایی انتخابات اعلام گردد.
XS
SM
MD
LG