لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۱۱

آریانا افغان ترک از شاگردان صنوف هفتم امتحان کانکور اخذ کرد


شاگردان صنوف هفتم در امتحان کانکور که از طرف لیسه های افغان ترک تهیه شده بود اشتراک کردند
شاگردان صنوف هفتم در امتحان کانکور که از طرف لیسه های افغان ترک تهیه شده بود اشتراک کردند
مسوولین لیسه آریانا افغان ترک می گویند، با اخذ امتحان کانکور شماری از شاگردان صنوف هفتم را به مکاتب خود جذب می کنند.

به همین منظور لیسه آریانا افغان ترک به روز جمعه امتحانات کانکور را در استدیوم ورزشی کابل راه اندازی کرد که به گفته مسوولین حدود پنج هزار دانش آموز از مکاتب مختلف در این امتحان شرکت داشتند.

مسوولین لیسه آریانا افغان ترک می گویند، برای سال 1389 بیشتر از 100 دانش آموز را بخاطر ادامه تعلیمات در مکتب خود جذب می کنند و این دانش آموزان از صنوف هشتم به بعد در لیسه های افغان ترک تعلیمات خود را ادامه خواهند داد.
جمعاً حدود 5 هزار شاگرد در حال سپری کردن امتحان کانکور که از طرف لیسه های افغان ترک ترتیب داده شده بود


به گفته دانش آموزانی که در این امتحانات شرکت داشتند، سطح کیفیت تعلیمی در لیسه های افغان ترک بلند بوده و از همین رو آنان ترجیح می دهند که آموزش های خود را در مکاتب افغان ترک ادامه دهند.

یک تن از داوطلبان این امتحان در صحبت با رادیو آزادی گفت: "بخاطر درس بهتر، خواستم که در این امتحان شرکت کنم و بقیه دروس خود را در این لیسه ادامه دهم."

لیسه آریانا افغان ترک از سال 1378 به این طرف در کابل به فعالیت آغاز کرده است و به گفته مسوولین این مکتب، شاگردان این لیسه با شرکت در مسابقات منطقه و جهان دها مدال طلا، نقره و برونز را بدست آورده اند.

افغان ترک بر علاوه کابل چندین مکتب را در برخی ولایات افغانستان نیز فعال کرده است اما گفته می شود شرایط پذیرش در این مکاتب بسیار محدود است و دانش آموزان اندکی را جذب کرده است.
XS
SM
MD
LG