لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۹

برخی اعضای جبهه ملی به اخلال وضعیت امنیتی متهم شدند


ریاست جمهوری افغانستان می گوید، برخی از اعضای جبهه ملی در تلاش هستند بخاطر اهداف سیاسی شان اوضاع امنیتی کشور را مختل بسازند.

احمد ضیا سیامک یک تن از سخنگویان ریاست جمهوری افغانستان در صحبت با رادیو آزادی با اشاره به سخنان اخیر استاد برهان الدین ربانی گفت، چنین ابراز نظر ها کشور را به سوی بی ثباتی می کشاند.

ریاست جمهوری افغانستان بعد از آن رهبر جبهه ملی را به تلاش جهت بی ثبات کردن افغانستان متهم کرد که استاد برهان الدین ربانی به روز یکشنبه در یک گردهمایی وسیع در کابل وضعیت امنیتی در کشور را نگران کننده خواند.

آقای ربانی افزود که در این اواخر تلاش ها به منظور بدتر ساختن وضعیت امنیتی در افغانستان جریان دارد.
وی به ادامه چنین گفت:
"این تلاش ها بخاطر نا امن ساختن کشور تنها از سوی مخالفین دولت صورت نمی گیرد بلکه در داخل دولت نیز جهت اخلال امنیت تلاش های ناروا جریان دارد. زمان که برادر ما استاد عطا محمد نور والی بلخ صدایش را بخاطر امنیت کشور بلند می کند، علیه وی تبلیغات و سایر عکس العمل ها به میان می آید."

در این اواخر نگرانی ها بخاطر آنچه گسترش دامنه نا امنی ها در افغانستان خوانده شده در داخل و بیرون از کشور افزایش یافته است.

به ادامه این نگرانی ها، محمد اسمعیل خان وزیر انرژی و آب افغانستان به تازه گی وضعیت امنیتی در بخش های مختلف کشور بخصوص در هرات را خراب توصیف کرده، از ارگان های مسوول خواسته است، در بخش بهبود وضعیت امنیتی در افغانستان برنامه های جدید را روی دست گیرد.

والی بلخ نیز چندی پیش از ارگان های امنیتی انتقاد کرد و دامنه نا امنی ها در شمال افغانستان را در حال گسترش خواند.

این در حالیست که وزارت امور داخلهء افغانستان می گوید، اوضاع امنیتی در کشور بخصوص در شمال به پیمانه که از سوی برخی ها عنوان می شود نگران کننده نیست.

اما به گفته مسوولان این وزارت، تدابیر تازهء اتخاذ شده است تا از گسترش دامنهء نا امنی ها در شمال جلوگیری گردد.
XS
SM
MD
LG