لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۱۵

هولبروک: در انتخابات افغانستان خالیگاه های وجود دارد.


نماینده خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان و پاکستان ریچارد هولبروک که در جریان سفر به افغانستان میباشد، اظهار نمود که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی که بزودی در افغانستان برگذار میشود بدون خالیگاه نخواهد بود. اما به گفته او انتظار نباید داشت که در یک کشور مانند افغانستان آن معیارهای دموکراسی عملی شود که حتی در خود امریکا کاملا رعایه نمیگردد.

بر اساس گزارش آژانس خبری اسوشیتد پرس ریچارد هولبروک در صحبت در یک قرارگاه نظامی که سربازان امریکایی و پولندی در غزنی در آن مستقر اند، گفت: "انتخابات در افغانستان کامل نخواهد بود". او افزود خودش یک امریکایی می باشد و هشت سال قبل شاهد یک انتخابات غیر کامل در کشور خود بوده است. او تاکید نمود نمی خواهد از افغانستان توقعی معیارهای را داشته باشد که خود امریکا تا هنوز به آن بشکل کامل نرسیده است.

آقای هولبروک گفت: چیزیکه آنهامی خواهند اینست که در انتخابات خواسته برحق مردم افغانستان انعکاس نماید و هرکسی که در اینجا به
هولبروک: افغانستان،عراق نیست و ویتنام هم نمی باشد
قدرت میرسد بتواند حمایت جامعه جهانی را جلب کند.

در نتیجه تهدید شورشیان در مناطق وسیع افغانستان، ترس وجود دارد که تعداد کافی افراد واجد رای در انتخابات افغانستان سهم نخواهند گرفت تا نتاییج آن برای همه قابل قبول باشد.

آقای هولبروک در غزنی اظهار داشت: مشکل ترین بخش ماموریت او اینست که مردم امریکا و اروپا بدانند که حضور آنها در افغانستان تا چه حد مهم میباشد.

او گفت این عراق نیست و ویتنام هم نمی باشد. این کشوریست که با حملات 11 سپتمبر سال 2001 میلادی بر امریکا رابطه مستقیم دارد.

در سفر به غزنی وزیر خارجه سویدن کارل بیلد و یک تعداد دپلوماتهای کشورهای دیگر غربی که در کابل مستقر اند، با آقای هولبروک همراه بودند.

هولبروک گفت: "سفر مشترک نشان میدهد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا متحدینی میباشند که لازم و ملزوم یک دیگر اند".

آقای هولبروک قبل از غزنی به ولایت هلمند رفته و در آنجا با سران اقوام ، اعضای شورای ولایتی و مقامات حکومتی تبادل نظر کرده بود.

هولبروک پیش از آنکه به افغانستان سفر کند چند روز در پاکستان بود و با رهبران این کشور هم در مورد جنگ علیه افراطگرایان و سرنوشت افراد بیجا شده در این کشور صحبت کرده بود.
XS
SM
MD
LG