لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۸

آثار نقاشی یک هنرمند افغان به نمایش گذاشته شد


"چاپ انداز" اثر نقاش جوان افغان استاد شجاع
"چاپ انداز" اثر نقاش جوان افغان استاد شجاع

این نخستین بار است که آثار استاد شجاع یک نقاش جوان افغان از سوی نگارستان ملی به نمایش گذاشته می شود.

آقای شجاع در هنگام افتتاح این نمایشگاه به رادیو آزادی گفت، 46 اثر نقاشی وی که با استفاده از رنگ آبی کار شده است، تاریخ، زندگی و حالات مردم کشور را انعکاس می دهد.

وی از مقامات وزارت اطلاعات و فرهنگ می خواهد تا با هنرمندان کشور در تمام عرصه ها همکاری کنند.

آقای شجاع گفت:
" خواست من از آقای خرم وزیر اطلاعات و فرهنگ این است که به قشر هنرمندان توجه خاص کند. چون یک عدهء هنرمندان در وضعیت خراب قرار دارند. در این نماشگاه من می خواستم تا تمام کار هایم را قاب کرده به نمایش بگذارم، اما به نسبت نداشتن پول قادر به اجرای این کار نشدم."

ضیا افشار معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان که در محفل افتتاح این نمایشگاه حضور داشت به رادیو آزادی گفت، این وزارت در نظر دارد که با راه اندازی همچو نمایشگاه ها روابط هنرمندان را با جوامع بین المللی برقرار کند تا در آینده آثار این هنرمندان در خارج از کشور نیز به نمایش گذاشته شود.

آقای افشار هم چنان راه اندازی این نمایشگاه ها را فراهم آوری زمینه بهتر جهت تشویق هنرمندان به کار های بیشتر و رشد هنر در کشور خوانده، گفت:
"ما امروز دومین نمایشگاه را در نگارستان ملی به منظور تشویق هنرمندان جوان فراهم کردیم که می توانند کار های هنری شان را در این جا نمایش دهند."

عبدالفتاح عادل شیرزی رییس نگارستان ملی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید محل برگزاری نمایشگاه ها در ریاست نگارستان ملی که دارای یک باغ کوچک نیزمی باشد، به کمک مالی موسسه گلوبل هوپ نتورک اعمار گردیده است.

به گفته آقای عادل این دومین نمایشگاه نقاشی در سال جاری است که درین محل راه اندازی می گردد. همه هنرمندان می توانند آثار شان را درین محل به نمایش بگذارند.

این نمایشگاه در حالی راه اندازی می گردد که شمار زیاد هنرمندان افغانستان به مشکلات اقتصادی مواجه بوده، می گویند که به همین علت نمی توانند هنر شان را به شکل بهتر رشد دهند.
XS
SM
MD
LG