لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۱۳

سی و پنج سال از مرگ الویس پرسلی گذشت


الویس را بنام پادشاه راک اندراول و ساده تر بنام پادشاه می شناسند
الویس را بنام پادشاه راک اندراول و ساده تر بنام پادشاه می شناسند
استعداد خارق العاده، ظاهر زیبا و آراسته، جذابیت و مهمتر از همه قریحهء خوش و دلپذیر، الویس پرسلی را از بین هزاران هنرمند و آواز خوان دیگر امریکایی مجزا و برجسته ساخت و شهرت جهانی و ماندگار را درعرصهء موسیقی برای وی به ارمغان آورد.

الویس پرسلی با آهنگ های هارد بریک هوتل (Heartbreak Hotel)، هوندداگ (Hound Dog)، لف می تندر (Love me Tender)، آریولون سم تونایت (Are You Lonesome Tonight)، ات ازناو اورنور (, It's Now or Never)، ریتورن تو سندر (Return to Sender,) و ده ها آهنگ ماندگار دیگر بر اریکهء پادشاهی موسیقی راک اندراول تکیه زد.

الویس پرسلی به تاریخ هشتم جنوری سال 1935 میلادی در شهر توپه لو مسی سی پی (Tupelo, Mississippi) به دنیا آمد و در سال 1953 به آواز خوانی آغاز کرد.

الویس بر علاوهء موسیقی، در شماری از فلم های سینمایی هالیود نیز هنرنمایی کرد.

الویس در دو دهه زنده گی پربار هنریش در جهان هنر، صدها آهنگ خواند و در 33 فلم سینمایی بازی کرد.

در سال 1973 نخستین کنسرت الویس پرسلی از شهر الوهه هاوایی (Aloha) از طریق تلویزیون در سطح جهانی پخش شد و حدود 1.5 ملیارد بیننده در سرتاسر دنیا آن را مشاهده کردند.
الویس پرسلی به تاریخ شانزدهم اگست سال 1977 به عمر 42 سالگی در گذشت.

الویس را بنام پادشاه راک اندراول و ساده تر بنام پادشاه می شناسند. ملیارد ها ریکارد و سی دی الویس به فروش رسیده است و حتی نسل های که بعد از مرگ وی تولد شده اند، آهنگ های وی را می پسندند و به شیفته گان هنر وی مبدل می شوند.

نام الویس پرسلی در افغانستان با نام احمد ظاهر هنرمند فقید که از بسیار جهات با وی شباهت داشت، پیوند ناگسستنی دارد. احمد ظاهر نیز هنرمند خارق العاده با ظاهر زیبا و آراسته، جذابیت و مهمتر از همه قریحهء خوش و دلپذیر بود که گاهی هم آهنگ های الویس را زمزمه می کرد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:49 0:00
لینک مستقیم
XS
SM
MD
LG